Din fericire pentru restul lumii, Ho 229 nu a ajuns în producţia de masă înainte de capitularea Germaniei naziste în mai 1945.
Cercetătorii americani au împachetat, la vremea respectivă, mai multe prototipuri şi avioane realizate parţial pe care le-au trimis în Statele Unite, iar acum aceeaşi companie care construieşte B-2 a refăcut avionul german.
Northrop Grumman Corp. a folosit propriile fonduri şi folosindu-se de schiţele originale germane au construit o replică a bombardierului de lemn şi oţel, la fabrica sa din El Segundo, California.
Folosind acelaşi tip de radar şi frecvenţa utilizată de paza de coastă britanică în al Doilea Război Mondial, inginerii au descoperit că un Ho 229, zburând la câţiva zeci de metri deasupra Canalului Mânecii, ar fi fost invizibil complet. Avantajul a sosit însă prea târziu pentru nazişti.
„Aceasta era cea mai avansată tehnologie de care dispuneau germanii la sfârşitul războiului, iar Northrop a rezolvat misterul invizibilităţii şi al performanţei împotriva radarului Aliaţilor. Este un avion mult mai bun decât tot ceea ce a zburat până în anii 1960”, a declarat regizorul Mike Jorgensen într-o conferinţă de presă în Long Beach, California.
National Geographic (n.r. din Statele Unite) va difuza documentarul lui Jorgenson, „Hitler’s Stealth Fighter”, pe 5 iulie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!