„Mi-am asumat greşeala şi contravenţia, inclusiv cele trei puncte de penalizare. În 40 de minute am ajuns pe Barcăului, am achitat 200 lei. Când am băgat cheia CIP în contact, am constatat că era blocat, fapt de care s-a convins şi angajatul depozitului. Am sunat la reprezentanţa Mercedes şi am aflat că începând de la modelul meu din anul 2001 s-a prevăzut din fabricaţie ca, în cazul unor manevrări bruşte, să se blocheze automat contactul ca metodă antifurt pe platformă. Totodată, am aflat că trebuie să completez formulare pe care să le trimit în Germania pentru a primi un nou cod, demersurile durând cam zece zile. Între timp circul cu un autoturism împrumutat şi nimeni nu mă despăgubeşte”, sintetizează deputata episodul.
Astfel, nemulţumirea Ionelei Bruchental se focusează pe faptul că nu îşi poate folosi bunul propriu, după ce s-a conformat tuturor sancţiunilor contravenţionale.
Ce vine la rând
În replică, Ionuţ Şimon, şeful Serviciului Parcări auto Oradeadin cadrul AIO, susţine că angajaţii rampei nu pot face diferenţa între autoturismele parcate aiurea: „Nu poţi să faci ridicare prin sondaj. Conform Codului Rutier, Poliţia ridică maşinile, nu le blochează. Echipajul de ridicare e de ridicare, iar când poliţistul dispune ridicarea autoturismului, echipajul l-a ridicat. Ca parlamentar, doamna Bruchental poate eventual să propună îmbunătăţirea legii”.
Se poate şi altfel
„Mercedesul meu nu e unul foarte sofisticat, cum a lăsat să se înţeleagă şeful Serviciului Parcări auto Oradea. Mai sunt multe alte astfel de maşini în Oradea care pot păţi la fel. Serviciul Parcări trebuia să ia în calcul toate riscurile, să fie incluse în contract de despăgubiri eventualele blocări. Iar dacă nu poţi să oferi garanţii, trebuie să se apeleze la blocările de roţi, care sunt mult mai eficiente. Astfel, în timpul în care ridici şi transporţi pe rampă o maşină, poţi să blochezi roţile la zece maşini dacă într-adevăr vrei să faci ordine la parcări, şi nu vânătoare de anumite maşini”, spune Ionela Bruchental.
Totodată, deputata observă că oricum se aplică şi acum spiritul şi nu neapărat litera legii: „Nu am cerut decât un plus de discernământ de la echipajul de ridicare. L-am întrebat pe domnul Şimon cum de se blochează roţi în Oradea dacă legea e chiar aşa cum spune. Şi a recunoscut că blocările de roţi se fac în baza unui regulament intern. Deci se poate dacă se vrea. În plus, blocările de roţi crează ceva mai puţin disconfort şi costă 100 lei faţă de taxa de 200 de lei care include transportul pe rampă şi depozitarea.
Cristian Horgos
Citiți principiile noastre de moderare aici!