50 de ieșiri la stâncă și peste 500 de ore petrecute în coardă, la înălțime. Este Podul Indian – traseul proaspăt inaugurat, pentru care se cere experiență în via ferrata și chiar în cățărare pe stâncă. „Treptele sunt rare, destul de depărtate și plasate doar în zonele surplombate (sau complet lipsite de prize naturale). Cei ce intră în traseu trebuie să aibă încălțăminte adecvată de munte, cu talpă aderentă și să fie pregatiți pentru situații solicitante atât fizic, cât și psihic: surplombe la înălțime mare, suspendare în gol pe firele metalice ale podului, zone cu foarte puține trepte”, transmite Cassio Montana.
Clubul oferă atât instructaj cât și echipament special contra cost. Toate încasările vor fi folosite exclusiv pentru reamenajare, respectiv întreținerea traseelor vechi de escaladă/alpinism/via ferrata sau amenajare de trasee noi in zonă, asigură Cassio Montana.
Lungime traseu: 160 m
Diferența de nivel: 80 m
Dificultatea medie: „C/D” (dificil, conform cotației UIAA)
Descrierea traseului
Cassio Montana: „Traseul parcurge în prima parte o creastă clară (fostul traseu de alpinism „Creasta Șută”). Chiar intrarea este o mică surplombă (parte a unei stânci deasupra unui gol – n.red.), cu câteva trepte depărtate, urmată de o zonă fără prize (și doar câteva trepte depărtate). Intrarea mai «tare» are scopul de a tria pe cei nepregătiți pentru un astfel de traseu! Urmează niște praguri cu prize bune (și fără trepte), ce ne duc pe un prag comod (marcat de 2 pitoane antice din vechiul traseu). De aici, creasta devine ușor surplombată și apar problemele serioase, pe care le depășim cu treptele plantate (destul de depărtat), iar trecerea asigurărilor peste ancore este solicitantă. La final, cresta pierde din dificultate și duce (fără trepte), ascendent stânga spre o brână clară și comodă («Brâna Aeriană»).
ATENȚIE! Din stânga jos, vine linia altui traseu («Brâul de Mijloc»), ce intersectează traseul nostru într-o mică șa de pe creastă (și pleacă spre dreapta, ușor ascendent, după creastă). Deci noi ne angajăm ascendent STÂNGA, pe o brână comodă pe care o parcurgem fără probleme (ideal loc de poze), traversând mult în stanga (cam 40 m). La sfarsit, brâna se îngustează sub un perete surplombat ce ne «aruncă» puțin peste prăpastie, dar trecem cu bine pe o mică platformă, de unde pleacă spre stânga, peste un vâlcel aerian, podul indian.
Podul Indian are 4 fire distincte: unul pentru picioare (mergi «pe sârmă»), câte unul pentru cele două mâini (de echilibru) și unul deasupra, pe care se pun cele două asigurări. ATENȚIE! Pe această porțiune, «amortizorul» se scoate din uz (se «șuntează» cu o buclă). Podul Indian ne duce 20 m pe deasupra vâlcelului aerian, până în peretele de vizavi, deasupra unui tavan, aproape pe creastă. ATENȚIE! Eliminăm «șuntul» de pe amortizor, pentru a putea continua în perete.
Ieșim de pe pod prin stânga, pe o zonă lipsită de prize și ușor surplombată, pe niște trepte destul de depărtate. De pe creastă se vede traseul cu «Grota cu hamace Montana», undeva în stânga. Cele două trasee se vor termina în același loc, sus, pe Pintenul final. După ce depășim cu ajutorul câtorva trepte, destul de depărtate, zona mai dificilă (surplombată și cam fără prize), continuăm pe prize naturale, dar nu chiar ușor, până pe vârf, unde traseul se termină, oferind o panoramă frumoasă”.
Trimite articolul
XFain! La cat mai multe trasee!