Victorios in urma cu o saptamana in Franta, Kimi Raikkonen a trecut Canalul Manecii cu gandul unei noi victorii si finlandezul de la Ferrari si-a tinut promisiunea, trecandu-si in cont a doua victorie consecutiva si a treia in sezonul 2007.
Disputat pe o vreme superba, pe batranul circuit de la Silverstone, Marele Premiu al Marii Britanii a inceput cum nu se poate mai rau pentru Ferrari, dupa ce Felipe Massa, al patrulea la start, a oprit motorul pe grila de start, fiind nevoit sa plece ultimul. Detinatorul pole-positionului, Lewis Hamilton, si-a respectat statutul de favorit, aparandu-si cu succes prima pozitie in fata lui Raikkonen, in timp ce Fernando Alonso s-a inserat in spatele celor doi.
Dupa numai 14 tururi Raikkonen l-a ajuns pe Hamilton, diferenta dintre cei doi fiind de doar trei zecimi, in timp ce in pluton, Felipe Massa recuperase 10 locuri numai in primele sapte tururi.
Raikkonen a preluat pentru prima data conducerea in turul 16, din cele 59 programate, o data cu intrarea la boxe a lui Hamilton, insa cel mai castigat pilot dupa primul rand de opriri a fost Fernando Alonso, campionul iberic iesind in fata lui Raikkonen, in timp ce Hamilton a retrogradat pe trei, pozitie pe care avea sa se mentina pana la final.
Pe masura trecerii timpului a devenit clar ca duelul pentru victorie se va purta intre Fernando Alonso si Kimi Raikkonen, ibericul conducand la un moment dat cu peste patru secunde in fata finlandezului. In aceste conditii, ultima intrare la boxe devenea hotaratoare, primul care s-a incumetat sa schimbe fiind Alonso, cu 23 de tururi inainte de final.
Spaniolul a iesit dupa 8,2 secunde, in timp ce Raikkonen a mai ramas in pista inc sase tururi, sufiecient pentru a castiga aproape 29 de secunde. Mecanicii de la Ferrari si-au facut inca o data foarte bine meseria, Raikkonen iesind pe prima pozitie un cursa, dupa ce a zabovit la boxe doar 6,6 secunde.
Pana la final, primele trei locuri au ramas nemodificate, duelul dintre Kubica si Massa tinand capul de afis. In cele din urma polonezul a reusit sa-si apere locul, oferindu-i astfel locul trei la general lui Raikkonen. In fruntea ierarhiei mondiale se mentine Lewis Hamilton, ajuns la al noualea podium consecutiv, cu 70 de puncte, urmat de Alonso cu 58, Raikkonen cu 52 si Massa cu 51. La constructori, McLaren-Mercedes se mentine pe primul loc, cu 128 de puncte, Ferrari acumuland doar 103 puncte, in timp ce BMW-Sauber isi mentine locul trei, cu 56 de puncte. Urmatoarea etapa a Campionatului Mondial, a zecea, se va desfasura peste doua saptamani in Germania, pe circuitul de la Nurburgring.
Rezultate: 1.Raikkonen Ferrari 1h21:43.074
2.Alonso McLaren-Mercedes + 2.459
3.Hamilton McLaren-Mercedes + 39.373
4.Kubica BMW Sauber + 53.319
5.Massa Ferrari + 54.063
6.Heidfeld BMW Sauber + 56.336
7.Kovalainen Renault + 1 tur
8.Fisichella Renault + 1 tur
9.Barrichello Honda + 1 tur
10.Button Honda + 1 tur
11.Coulthard Red Bull-Renault + 1 tur
12.Rosberg Williams-Toyota + 1 tur
13.Wurz Williams-Toyota + 1 tur
14.Sato Super Aguri-Honda + 2 tururi
15.Albers Spyker-Ferrari + 2 tururi
16.Liuzzi Toro Rosso-Ferrari + 4 tururi
Cel mai rapid tur: Raikkonen, 1:20.638 (turul 17)
Abandonuri Trulli Toyota 45
Davidson Super Aguri-Honda 37
Speed Toro Rosso-Ferrari 31
R.Schumacher Toyota 24
Sutil Spyker-Ferrari 19
Webber Red Bull-Renault 10
Trimite articolul
Xferrari e cea mai tare … si daca se adevereste ca Mc laren a si furat date tehince … e o mare rusine.