O locație neobișnuită pentru un club de fotbal, dar noul echipament a fost realizat în colaborare cu Muzeul Țării Crișurilor. Alături de președintele George Tătar au mai participat prof. univ. dr. habil. Gabriel Moisa, directorul Muzeului, doamna Simona Bala de la secția de etnografie, și fotbaliștii Ioan Filip, Andrei Moga și Desley Ubbink.
„Ne aflăm la Muzeul Țării Crișurilor, un loc special mai ales pentru o echipă sportivă, dar FC Bihor nu este doar o echipă de fotbal, este un brand al acestui oraș și a județului. Ne aflăm aici pentru a lansa un tricou de joc unic, inspirat din moștenirea noastră culturală și arhitecturală, din motivele tradiționale ale județului Bihor și frumusețea clădirilor Art Nouveau din Oradea. Acest tricou reprezintă legătura dintre trecut și prezent, dintre rural și urban, dintre tradiție și performanță”, a deschis conferința președintele lui FC Bihor.
George Tătar a dezvăluit că ideea unui astfel de tricou a apărut după o discuție la un ceai cu cunoscutul om de judo orădean Florin Lascău, fost campion mondial:
„Am ajuns și la partea de marketing și i-am expus o idee văzută la o echipă din Italia, iar el a cerut un pix și pe două șervețele a stilizat Cetatea Oradea și Biserica cu Lună, care apar și ele pe acest tricou special. Vreau să le mulțumesc tuturor celor care au fost implicați în acest proiect”.
Istoricul Gabriel Moisa a povestit despre legătura dintre istorie, fotbal și muzeu, dovedind că „sportul rege” s-a numărat printre marile lui pasiuni.
„M-am bucurat foarte mult când domnul Tătar a venit spre Muzeul Țării Crișurilor cu această idee mai mult decât potrivită. Este un soi de atașament al nostru al celor care lucrăm în zona culturii față de echipa fanion a județului, o formație care a cunoscut suișuri și coborâșuri. Ne bucurăm că acum clubul o ia pe o pantă ascendentă”, a afirmat printre altele directorul MȚC, care a primit din partea lui George Tătar un tricou personalizat cu numărul 10.
Doamna Simona Bala a explicat că noul tricou „arată un statut și o motivație pragmatică de a atrage bogăția și favorabilul și vă doresc cu această ocazie să vă atingeți obiectivele”.
„Ansamblul care a inspirat acest tricou se folosea în special în sub-zona etnografică a Vașcăului și este realizat compact prin reprezentare geometrizată. Rombul redă simbolul cosmic al soarelui și totodată al roții, al cercului, al perpetuării, semnifică fertilitate, abundență, armonie și belșug. I s-a adăugat cârligul și piaptănul, inspirate din piese care se folosesc cotidian în casă, alături de care s-a impus și protecția divină prin motivul prescurii, simbol creștin care încununează un ritual de purificare. Dacă ne uităm mai atent observăm și coarnele berbecului, care înseamnă putere, vitalitate, energie, curaj și încăpățânare de a vă realiza planurile ”, a mai explicat etnograful de la Muzeu.
Primele tricouri s-au vândut deja după conferința de presă, care a fost cu public, costul unuia fiind de 240 lei (fără sponsori imprimați) sau 290 lei (cu sponsori). Vineri, 24 ianuarie. între orele 14:00-18:00, la Stadionul Iuliu Bodola, doritorii pot cumpăra noul tricou, care va fi inaugurat oficial la meciul de sâmbătă cu DEAC Debrecen, programat la Baza Sportivă Motorul, începând cu ora 12:00.
Citiți principiile noastre de moderare aici!