Unitatea creata de inginerii din Wolfsburg a fost desemnata ca fiind cea mai buna din categoria 1-1.4 litri si a castigat si premium pentru cel mai ecologic motor al anului. Alaturi de Volkswagen, producatorii germani de automobile au dominat aceasta editie a concursului “Motorul Anului 2009”, nemtii reusind sa castige 11 din cele 12 premii puse in joc.
Juriul a fost format din 65 jurnalisti auto din 32 de tari, iar decizia de anul acesta a incheiat sirul de patru ani in care BMW a castigat premiul cel mare. Cu toate ca nu a primit premiul cel mare si de data aceasta, BMW a reusit sa plece cu trei premii, obtinute la categoriile 3-4 litri, 2.5-3 litri si 1.4-1.8 litri.
Toyota este singurul producator din afara Germaniei care a reusit sa primeasca un premiu la aceasta editie a concursului “Motorul Anului 2009”, japonezii fiind premiati pentru unitatea de 998 centimetri cubi, gasita pe Aygo, Yaris si pe modele precum Peugeot 107, Citroen C1 si Subaru Justy.
Cel mai performant motor al anului 2009 este unitatea V8 de 6.2 litri creata de divizia AMG de la Mercedes, care este folosit pe CLK, S, SL, CL, CLS si ML. Propulsorul V8 creat de inginerii AMG a fost premiat si in cadrul categoriei “Cel mai bun motor cu o cilindree de peste 4 litri”. Cel mai bun motor nou al anului 2009 este unitatea boxer de 3.8 litri, disponibila pe Porsche 911.
Audi a castigat premiul pentru cel mai bun motor la categoria 1.8-2 litri, cu unitatea TFSI gasita pe A4, A5, Q5, dar si pe Volkswagen Scirocco si Golf GTI. Mercedes-Benz a castigat inca un premiu “Engine of The Year” la categoria 2-2.5 litri, cu unitatea de 2.1 litri gasita pe C-Klasse BlueEfficiency si pe E-Klasse BlueEfficiency.
Citiți principiile noastre de moderare aici!