Cand ne gandim la limuzine de lux, un nume ne vine imediat in minte, BMW Seria 5, care a fost lider in acest segment inca de la crearea sa.
Modelul este crucial pentru gama BMW asa ca germanii acorda o atentie si o importanta speciale viitoarei generatii, care va aparea spre sfarsitul lui 2009.
Majoritatea modificarilor se vor opera la nivelul trenului de rulare, care va include noul motor turbo V8 de 4,4 litri dezvaluit recent pe noul X6 care va fi de altfel varful de gama. De asemenea, sunt prevazute si motorizari turbodiesel.
BMW dezvolta in prezent a doua sa generatie a sistemului common-rail pentru propulsoarele pe motorina, care va asigura performante superioare celor actuale.
Puterea va fi transmisa prin intermediul unei cutii manuale cu 6 trepte si a uneia semi-automata Steptronic tot cu 6 rapoarte, optional urmand a fi disponibila si o transmisie absolut noua de tip ZF cu 8 trepte.
Spre finalul anului 2010 va aparea si versiunea sport M5, care va fi echipata cu V10-le de 5,5 litri.
Performantele vor fi imbunatatite si datorita unor materiale mai usoare, ca fibra de carbon si aluminiul. Caroseria va fi realizata din doua sectiuni. Cea din fata va fi realizata din aluminiu, iar cea destinata pasagerilor si cea din spate vor fi construite dintr-o monococa traditionala din otel.
Aceasta compozitie hibrida va asigura o mai buna distribuire a greutatii fata/spate si o manevrabilitate superioara. Puntea fata va beneficia de suspensie de tip MacPherson, iar pe spate va fi un sistem de suspensii multilink.
La interior, noul BMW Seria 5 va oferi un spatiu mai generos, mai ales pasagerilor din spate, in timp ce consola centrala va fi si mai orientata catre sofer, iar sistemul multimedia iDrive va avea o versiune imbunatatita.
Totodata, volumul portbagajului va creste la 550 de litri, jantele vor avea 17, 18 sau 19 inch, iar sistemul de franare electrohidraulic va fi complet nou, astfel ca distanta de franare si stabilitatea vor fi superioare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!