Nissan a lansat noul 370Z Roadster in Romania. Modelul 370Z Roadster a fost proiectat de la inceput ca o decapotabila tocmai pentru a pastra intact spiritul Z. Cu acest model, Z sarbatoreste 40 de ani de istorie.
Unele dintre decapotabile arata mai bine cu plafonul deschis, altele sunt mai frumoase acoperite. Obiectivul proiectantilor 370Z Roadster a fost de a elimina compromisurile pentru a oferi o masina frumoasa in orice postura. Desi grupurile optice in forma de bumerang si detaliile care disting liniile 370Z Coupe sunt prezente, Roadster-ul are personalitate, este natural si omogen, cu sau fara plafon. Acoperisul se actioneaza complet automat, fara fixari suplimentare manuale, la viteze de pana la 5 km/h. Nu doar designul plafonului a fost indelung studiat la Nissan dar si eficienta: acum are nevoie doar de 20 de secunde ca sa devina invizibil fata de silueta caroseriei, este mai silentios datorita noii pompe hidraulice, lasa mai putin zgomot sa patrunda in habitaclul inchis si izoleaza termic mai bine.
Cu o masa mai redusa, un centru de greutate mai coborat, avand ampatamentul mai scurt si ecartamentul mai lat, noul 370Z Roadster este si mai agil decat predecesorul sau. Suspensiile au fost de asemenea revizuite, fiind mai usoare si oferind o tinuta laterala superioara. Bara anti-ruliu este de asemenea mai usoara cu 35% si totusi mai eficienta… in total, 370Z Roadster este mai usor cu 97 kg decat 350Z Roadster si cu doar 28 kg mai greu decat 370Z Coupe. Avantaje rezultate din proiectul conceput ca pentru o decapotabila. Continuand comparatia, rigiditatea torsionala anterioara a crescut cu 40% iar cea posterioara cu 45%. De asemenea, feedback-ul oferit de directie si manevrabilitatea satisfac nu doar la condusul sportiv ci si pe autostrada sau in oras.
Nissan 370Z Roadster are aceeasi motorizare ca modelul 370Z Coupe: V6 3,7 litri cu tehnologie VVEL (Variable Valve Event Lift). Aceasta permite un consum redus si un raspuns mai prompt, asigurand permanent mixul aer-carburant ideal. Propulsorul dezvolta 328 cai-putere, respectand normele Euro5 si este foarte compact: are doar 13 componente mobile, la jumatate fata de alte solutii ale competitorilor. Mai mult decat atat, timpul de raspuns este cu 32% mai rapid decat la anumite sisteme cu valve variabile ale concurentei. Atat cu transmisia manuala in sase trepte cat si cu cea automata cu sapte rapoarte, viteza maxima este de 250 km/h. Demarajul 0-100 km/h se realizeaza in 5,5 secunde cu transmisie manuala si in 5,8 secunde cu transmisia automata.
Folosind transmisia manuala in sistemul sportiv S-Mode se activeaza automat tehnologia SRC (Syncro Rev Control). Aceasta face ca turatiile sa fie la nivelul ideal la schimbarea treptelor de viteza. Senzorii plasati pe maneta schimbatorului si pe ambreiaj monitorizeaza intentiile soferului, actionand acceleratia la retrogradare si pastrand turatia constanta la trecerea in treapta superioara. Folosind si viteza masinii, sistemul “stie” daca soferul se pregateste pentru un viraj rapid sau doar pentru o manevra de parcare.
Transmisia automata cu 7 rapoarte permite si schimbarea secventiala a treptelor, actionand fie maneta schimbatorului fie padelele de la volan. Chiar si in acest caz, sistemul DRM (Downshift Rev Matching) actioneaza acceleratia la retrogradare pentru a asigura schimbari impecabile ale treptelor de viteza.
Nissan 370Z Roadster este disponibil intr-o unica varianta de echipare, Pack si avand ca unic optional pachetul Premium, care contine jante din aliaj de 19” si sistemul de navigatie Nissan Connect Premium. Pretul este de 46.190 euro pentru versiunea cu transmisie manuala si de 48.690 euro pentru versiunea cu transmisie automata iar dotarea standard include toate echipamentele de siguranta, confort si lux.
Sursa: masini.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!