Toyota, Honda si constructorii americani ne-au obisnuit deja cu obiceiul de a veni cu cate o imbunatatire, un concept sau un modelnou bazat pe propulsie hibrida sau electrica. Noutatea o reprezinta faptul ca si Porsche sau VW au adus concepte hibride chiar pentru Cayenne sau Touareg, iar Ferrari vine din urma.
Criza a determinat constructorii sa reinventeze unele modele sau chiar vina cu un concept sau un model gata de lansarea comerciala pentru nisele unde nu erau prezente. Dacia este cel mai elocvant exemplu, cu SUV-ul Duster, urmat producatori premium precum Aston Martin, care ne arata cel mai mic model din gama, si chiar Audi, care dupa o lunga campanie de marketing prezinta A1.
Surpriza nu se termina aici. Si in cazul motorizarilor exista noutati. Mercedes si BMW au adus imbunatatiri in ceea ce priveste eficienta motoarelor, Infiniti a creat un diesel special pentru clientii europeni iar Continental trece pe biocombustibil pentru cea mai rapida masina din gama Bentley Continental Supersports Cabrio.
SUV-ul Duster, pentru care s-au format liste de asteptare ca pentru un Ferrari, se va prezenta oficial la Geneva pe 2 martie si in Romania pe 6 martie. Duster va dispune de doua motorizari diesel, de 85 si 105 CP si de propulsolrul de 1,6 litri, benzina, de 105 CP.
Audi prezinta RS5 la geneva, bolidul al carui propulsor de 4.2 litri V8 dezvolta 450 CP si un cuplu de 430 Nm. Fiind o sportiva pur sange, motorul aspirat isi atinge maximul foarte sus in ture, apogeul puterii fiind livrat la 8.250 rpm, iar cuplul are valorile de varf intre 4.000 rpm si 6.000 rpm
Volvo C70 a primit de curand o fata noua, mult mai moderna si astfel a atras interesul celor de la HEICO SPORTIV, cei care in mod traditional se concentreaza asupra modelelor suedeze. Spoilerul frontal este o evolutie sportiva a celui de serie, nu unul distinct instalat pentru a schimba aspectul de serie. In partea posterioara se merge pe aceeasi reteta sportiva cu un difuzor amplu delimitat de patru evacuari. In plus, schimbatorul are o forma absolut speciala, creata impreuna cu THONET, un producator de mobilier exclusivist.
Lexus CT 200h, mare surpriza Lexus la Geneva 2010, este derivat din conceptul LF-Ch, acest model pastreaza o pare din caracterul prototipului original, dar din anumite unghiuri aduce oarecum cu Toyota Auris.
Fata de hatchback-ul mai populist, elevatul Lexus CT200h are o lungime de 4.320 mm, fiind mai lung cu aprox. 80 mm, dar este considerabil mai scurt decat Toyota Prius (140 mm).
VW Polo GTI este, asa cum 99,9% dintre noi se asteptau, un VW Golf GTI junior din toate punctele de vedere. Are doar 1.194 kilograme, accelereaza in 6,9 secunde la 100 km/h si atinge o viteza maxima de 229 km/h. In acelasi timp, este si GTI-ul cel mai economic si cu cele mai mici emisii din toate timpurile. Consumul mediu: doar 5,9 litri la 100 kilometri. Aceasta corespunde unor emisii CO2 de doar 139 g/km.
In premiera la Geneva 2010 Infiniti aduce noua gama Infiniti M clientilor europeni. Cei care dadeau putine sanse modelelor Infiniti in Europa din cauza absentei motorizarilor diesel ar trebui sa isi reconsidere usor pozitia pentru ca Infiniti M vine si cu motorul Diesel de 3.0 litri si 238 CP.
Mercedes E300 Bluetec Hybrid este oficial un concept, practic este insa versiunea hibrida a limuzinei E Class, una aflata inca in procesul de testareIn prim plan se afla motorul 2.1 CDI Biturbo care dezvolta 204 CP si un cuplu de 500 Nm. Dieselul este asistat si de un motor electric care contribuie cu 15 kw (20 CP) si are un aport la cuplu de 200 Nm.
Volkswagen aduce la Geneva noul Touareg al carui pret de baza ajunge in Germania la 50.700 euro , fiind valabil pentru motorizarea de baza V6 TDI, de 3.0 litri si 240 CP. Motorizarea 4.2 TDI (V8 de 340 CP) porneste de la exclusivista suma de 70.800 euro, iar cel mai scump Toareg in acest moment este cel cu propulsie hibrida 3.6i V6 Hybrid: 73.500 euro.
Maserati lanseaza editia Maserati Quattroporte GT S Awards Edition pentru a aduce aminte de premiile pe care exclusivista marca italiana le-a colectionat de-a lungul bogatei istorii. motorul de 4.7 litri ofera respectabila valoare de 440 CP, suficienta pentru o limuzina foarte stilata.
Ford Focus isi face debutul european in cadrul Salonului Auto de la Genva 2010, in data de 2 martie, la numai cateva saptamani de la dezvelirea acestuia la Salonul International Auto Nord American de la Detroit. Viitoarei generatii Ford Focus i se vor alatura in cadrul salonului versiunile de productie ale noilor modele C-MAX si Grand C-MAX prefigurate anul trecut la Salonul Auto de la Frankfurt.
ASX, cel mai mic SUV al Mitsubischi, prezent la Geneva, este un puzzle elemente preluate de la restul modelelor din gama. Nici la partea tehnica diferentele nu sunt mari: platforma este preluata de la modelul Lancer iar motorul de 1,8 litri pe benzina este si el binecunoscut. Doua transmisii vor fi oferite, un manuala cu 6 trepte si transimsia CVT. Tractiunea implicit in modul 2WD, dar versiunile de top vor avea si tractiune integrala .
Opel Flextreme GT-E . Platforma tehnica este prealuata in totalitate de la Opel Ampera, format din motor electric, baterii si un motor de 1.4 litri pe post de generator. Puterea dezvoltata de E-REV este de 120 kw si instant se livreaza un cuplu de 370 Nm. Doar cu rezervele electrice, Flextreme poate strabate o distanta de 60 km, dupa care intervine propulsorul cu combustie interna incarcand bateriile
Bentley ne va prezenta la Geneva cea mai rapida decapotabila cu patru locuri din lume si totodata si cel mai rapid Bentley Cabrio din istorie. Bentley Continental Supersport Cabrio se bazeaza pe cei 621 CP rezultati din propulsorul de 6.0 litri W12 si pe cuplul de 800 Nm. Aspectul pastreaza liniile dictate de Continental Supersports, primind exact aceleasi elemente ca si versiunea prezentata anul trecut.
Sursa Foto: Dan Ille
Citiți principiile noastre de moderare aici!