Pentru inceput, productia va fi realizata de un singur schimb si este prevazuta sa aiba o cadenta de 60-90 de masini pe zi, urmand ca, in functie de cererea de pe piata, aceasta sa creasca si sa atinga 300.000 de autovehicule si 300.000 de motoare pe an, asa cum s-a angajat in momentul in care a achizitionat fabrica.
Totodata, din 2010 la Craiova se va asambla si un model de clasa mica, cel mai probabil B-Max, inlocuitorul actualului model Fusion.
La evenimentul de marti de la Craiova sunt asteptati sa participe presedintele Traian Basescu, premierul Emil Boc, presedintele Senatului Mircea Geoana si alte autoritati centrale si locale. Compania americana va fi reprezentata la cel mai inalt nivel, de presedintele Ford Europa, John Fleming.
In data de 10 martie 2009, plenul Camerei Deputatilor a aprobat OUG prin care se acorda un ajutor de stat pentru uzina americana Ford, in valoare de 143 de milioane euro, in perioada 2008-2012, ce are ca obiectiv dezvoltarea regionala.
Contractul de privatizare a Automobile Craiova a fost semnat la 12 septembrie 2007, la Salonul International Auto de la Frankfurt, Ford preluand oficial un pachet de 72,4% din actiunile fabricii romanesti la 21 martie 2008. Pentru pachetul de 72,4% de actiuni, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a primit 57 milioane euro.
La preluarea fabricii de la Craiova, Ford s-a angajat sa mareasca numarul de angajati. in prezent, uzina are un numar de aproximativ 4.000 de angajati, iar in viitor se estimeaza ca numarul acestora va creste cu circa 2.000-3.000.
Actualii angajati au urmat cursuri intensive de pregatire, atat teoretice, cat si practice.
Din cauza scaderii pietei auto europene, in primavara, conducerea Ford Europa, prin vocea directorului general John Fleming, a anuntat ca a decis scaderea numarului de unitati produse in Gemania si Spania, precum si la fabrica de la Craiova.
“Diminuarea capacitatii, reducerea costurilor si asigurarea planurilor noastre viitoare de productie sunt actiuni esentiale pentru Ford Europa pentru a sustine o afacere viabila in viitor,” a spus presedintele si directorul general al Ford Europa, John Fleming.
Fabricile de motoare din Craiova si Köln vor produce un nou motor avansat EcoBoost pe benzina, de mica capacitate. Ford a confirmat de asemenea ca analizeaza oportunitatea unei alte surse de productie in Europa pentru o versiune a urmatoarei generatii Ford Focus si aceasta analiza va fi finalizata in viitorul apropiat.
Investitiile totale de la Craiova vor putea creste pe viitor deoarece, odata cu Ford, pe platforma industriala a orasului este de asteptat sa deschida unitati de productie companii furnizoare de echipamente auto.
Sursa: masini.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!