Analiza realizata pe baza marturiilor a 3500 de posesori de masini din Hexagon s-a bazat pe cercetarea amanuntita a diferitelor elemente care insumeaza “Experienta de client” a celor care au o anumita masina de cel putin patru ani. Printre acestea se numara calitatea produsului, costul de intretinere si utilizare, placerea la condus, designul si serviciile post-vanzare, noteaza Ziare.com.
La final, studiul realizat de francezi arata ca Audi (cu 97 de puncte TRI M – indicele care masoara nivelul de atasament al clientului fata de marca) este secondat foarte indeaproape de Dacia, cu 96 de puncte TRI M. Clasarea constructorului roman pe a doua pozitie a podiumului este o mare surpriza, in conditiile in care studiul din 2008 a aratat ca marcile de care clientii se simt cel mai atasati sunt Toyota si Mercedes.
Exista diferente intre modul in care sunt percepute Audi si Dacia de catre clientii lor, insa reactia post vanzare (performanta globala, intentia de a cumpara un model al aceleiasi marci, deschiderea clientului de a recomanda masina si altora) a fost relativ aceeasi pentru ambele branduri. Daca Audi a reusit sa treaca de pe locul al treilea in 2008 pe locul intai in 2009 mai ales datorita Calitatii produsului, lucru apreciat de absolut toti clientii sai, Dacia a primit doar laude la capitolul Costuri de intretinere.
Marca romaneasca a iesit in evidenta si la capitolul Modele de oras, Sandero primind primul loc.
Citiți principiile noastre de moderare aici!