Cea mai afectată dintre societăţile de taximetrie este VIP Taxi, care a pierdut autorizaţiile firmei Felicor.
„Anul trecut, în septembrie, am depus cu întârziere dosarul pentru verificarea parcului auto închiriat în 2004. Pentru motivul ăsta au suspendat autorizaţiile pentru toate cele 85 de maşini ale firmei Felicor, deşi pentru 35 de maşini nici nu aveam nevoie să ne prezentăm la verificare. Oricum, până în decembrie am schimbat toate maşinile, pe unele în leasing. Pe mine mă loveşte cel mai tare, pentru că sunt cel mai mare operator de taxi din Oradea, dar sunt şi alţii în situaţia asta”, spune Călin Stana, de la VIP Taxi. Acesta zice că de aproximativ două luni este în proces cu Primăria din cauza suspendării autorizaţiilor şi susţine că are şanse de a câştiga. Administratorul de la VIP precizează că ieri, în a doua zi după suspendarea autorizaţiilor, a trimis toate maşinile, chiar şi cele fără autorizaţie, la muncă.
Divergenţe
Stana spune că vinovat pentru situaţia prezentă este Dan Gherdan, adjunct la Direcţia Tehnică din Primărie. La rândul său, acesta spune că vina este a celor care nu s-au mobilizat să intre în legalitate. „Dacă nu sunt în regulă, nu le preschimbăm autorizaţiile. Este foarte clar, toţi 1.110 trebuiau să vină cu actele la verificat, pentru preschimbarea autorizaţiei. Cei care nu au respectat termenul din 6 septembrie au picat automat. Aşa prevede legea”, spune Gherdan, destinatarul celor mai multe injurii formulate de taximetriştii cu probleme.
Sprijinind legea „patru la mie”, care înseamnă reducerea numărului de taximetrişti de la 1.110 la 820, Octavian Raţiu, de la Hello Taxi, preşedintele Camerei Taximetriştilor Bihor, susţine că firma sa s-a conformat. „Primarul a semnat lista pentru autorizaţii, în care se vede care au fost retrase şi care nu”, comentează Raţiu. „Are noroc cu oamenii care lucrează la Direcţia Tehnică, sunt incoruptibili. Acum!”
„Specificăm că stabilirea numărului maxim de autorizaţii de taxi nu implică reducerea numărului de autorizaţii taxi valabile legal existente, dovada faptului că la verificările făcute au rămas valabile un număr de autorizaţii sub raportul de 4 la 1.000”, susţine juristul lui Raţiu.
Răspunzând unor declaraţii ale primarului Mihai Groza, Raţiu a ţinut să-i atragă atenţia că a fost dezinformat: „Compartimentul juridic din cadrul Primăriei trebuia să vă informeze că şi autorizaţiile taxi valabile, dacă nu sunt preschimbate până la data de 31.03.2008, după aceasta nu mai sunt valabile”.
Cristina Ghilea
Citiți principiile noastre de moderare aici!