Prestaţia aşa numitului operator unic atestat pe Oradea în acţiunea de deszăpezire municipală ar putea fi urmată de penalităţi pe termen scurt şi de pierderea a jumătate din contractul pentru deszăpezire, pe termen lung. Aceasta este poziţia primarului Ilie Bolojan, exprimată ieri, ca o evaluare a activităţii municipale de deszăpezire.
„Dacă RER-ul se va dota până la un termen stabilit, va păstra contractul. Dacă nu, va pierde jumătate din oraş. S-ar putea să ne înţelegem cu ei, dar la fel de bine s-ar putea să avem un litigiu. Nu cred că va fi o situaţie comodă. Cert este că nu ne putem baza că în iernile următoare vom avea zăpadă de până în 10 centimetri şi temperaturi de minus 3 grade Celsius, la fel ca până acum”, consideră edilul şef.
Acesta a constatat că „RER-ul nu are capacitatea să intervină imediat în aceste situaţii, de zăpadă de 30 de cm şi temperaturi de minus zece, minus 20 de grade”, ceea ce e departe de o situaţie de iarnă extraordinară.
Gloabe împotriva iernii
Bolojan spune că „contractul încheiat cu RER prevede 14 maşini pentru deszăpezire, dar nu specifică de care să fie – Imog-uri moderne sau nişte gloabe care produc un efect scăzut”.
Varianta propusă este de dobândirea unei capacităţi medii de intervenţie împotriva efectelor iernii dar şi o rezervă de utilaje care, la nevoie, să poată fi pusă în acţiune de urgenţă. „Maşinile RER -ului au lucrat dar nu e tot una ce putere, performanţă sau vitează pot avea în condiţii de iarnă. Ei au intervenit la nivelul pe care-l au – tehnic, uman şi mecanic”, comentează edilul, dând de înţeles că , cu toate eforturile depuse, operator unic atestat a fost depăşit de situaşie. „Maşina în care am fost eu şi-a rupt plugul într-o bucată de gheaţă şi acesta a trebuit înlocuit. După 48 de ore de mers non stop, au început să le cedeze maşinile”, spune primarul.
Cristina Ghilea
RER cu deszapezirea, oradenii cu zapada
Zapada a pus stapanire si pe Oradea
Citiți principiile noastre de moderare aici!