Săptămâna trecută a expirat termenul de depunere a ofertelor în licitaţia pentru executarea pasajului subternan care va trece pe sub Bulevardul Magheru şi pentru reconfigurarea Podului Dacia. Firma Freyrom SA, cea care lucrează acum la Podul Centenarului, a depus unica ofertă.
Dacă, după evaluare, oferta e validă, urmează semnarea contractului şi emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
Conform caietului de sarcini, termenul de execuție a pasajului rutier este de 15 luni, din care trei luni pentru proiectare şi 12 luni pentru construcții și montaj.
Durata de execuție pentru reabilitarea și reconfigurarea Podului Dacia este de 9 luni, din care 7 luni pentru construcții și montaj.
Reabilitarea podului se va face sub trafic, cu restricții de viteză de maxim 10 km/h, lucrările fiind executate pe jumătate de cale. Viceprimarul Birta apreciază că lucrările ar putea începe în primăvara anului viitor şi că circulaţia tramvaielor ar urma să fie întreruptă pentru aproximativ o lună.
Costul pasajului rutier care va lega Aleea Ștrandului și Parcul Traian este estimat la peste 17,8 milioane de lei, iar reconfigurarea Podului Dacia, la peste 8,4 milioane de lei.
Pasajul va avea o lungime totală de 224 m, cu rampele de acces dinspre Aleea Ștrandului și dinspre Parcul Traian. Lungimea efectivă a pasajului subteran care va trece pe sub B-dul Magheru va fi, astfel, de 32,36 m, înălțimea pasajului va fi de 3,40 m, iar lățimea acestuia va avea 7,60 m. Sunt prevăzute două linii de carosabil de câte 3 m, plus două trotuare de protecție de aproximativ 0,80 m. Accesul pietonilor şi bicicliştilor în pasaj va fi interzis.
Lucrarea e complicată şi pentru că pe sub B-dul Magheru trece pârâul Paris, intubarea care colectează toate apele pluviale de pe str. Louis Pasteur și de pe celelalte străzi de pe dealuri, care se varsă în Crișul Repede la pod. Acum, „ovalul” intubării are o înălţime de circa 3,4 m, dar va rămâne la 1,6 m.
Trotuar îngustat
Reorganizarea Podului Dacia presupune îngustarea celor două trotuare, pentru a face loc pentru trei benzi rutiere pe sens. Acum, sunt două benzi de circulație pe sens, plus cele două fire de tramvai, plus trotuarele. Prin reconfigurarea circulației vor fi 3 benzi de circulație pe sens. Studiul de fezabilitate prevede că partea carosabilă va avea, atât pe o parte cât și pe alta, 10 m. Calea de tramvai va rămâne în continuare de 3 m pe sensul de mers, iar trotuarul, de la 5,25 m va fi redus la 2,50 m pe fiecare parte.
Citiți principiile noastre de moderare aici!