Directorul Aeroportului, Gheorghe Pașc, nu a mai așteptat să fie organizat concursul pentru noul director și a demisionat, simțind că nu mai este dorit la Aeroport.
Președintele Consiliului Județean Bihor și Consiliul de Administrație a Aeroportului Oradea au luat act, luni, de demisia directorului Gheorghe Pașc. Acesta din urmă este comandantul Aeroportului încă din anii 90.
Pasztor, despre Aeroport: „Vrem să schimbăm macazul”
Din primele informații, Pașc nu a fost de acord cu modul în care conducerea Consiliului Județean intenționa să organizeze noul concurs pentru desemnarea viitorului manager de la Aeroport. Mandatul scurt al lui Pașc, pe doar doi ani, urma să expire peste două luni. Însă, acum, prin demisia lui Pașc, concursul va trebui organizat pe repede-înainte. Pașc va părăsi postul de la Aeroport peste treizeci de zile.
„Vrem să schimbăm macazul. Dorim alt tip de conducător. Probabil că (Pașc – n.red.) a avut o problemă cu faptul că nu mai e valabilă această variantă cu prelungire automată. Plus vîrsta de pensionare, lucruri care nu vin ca o mănușă pe mână. Eu nu pot spune că nu putea să și continue, dacă îndeplinea condițiile. Profilul noului conducător îl știm, chiar dacă persoana nu o vedem, încă. Însă știm ce ne dorim”, a declarat președintele CJ, Pasztor Sandor, pentru JURNAL BIHOREAN & BIHON.
Pasztor insistă asupra faptului că își dorește câți mai mulți candidați pentru directoratului Aeroportului Oradea. „Vrem să avem cât mulți candidați. Va fi o selecție de oferte. Dorim un acces cât mai larg al candidaților, pentru acest concurs”, asigură Pasztor.
În mod interesant, dacă în 2017 lui Pașc i se prelungea contractul de management pentru doar doi ani, de astă dată mandatul va fi pe patru ani. „Acum va fi pe patru ani, minim, cu condiții foarte clare”, transmite președintele Consiliului Județean.
Efectele pactului cu Bolojan
În mod curios, demisia directorului Pașc apare la doar o zi după semnarea pactului politic județean, între PSD, PNL, UDMR și ALDE. Între obiectivele susținute în comun de către cele patru partide se numără și dezvoltarea Aeroportului Oradea, inclusiv prin curse interne și externe. Este cunoscută poziția constant critică formulată de Ilie Bolojan atât față de conducerea Aeroporutlui Oradea, cât și față de președintele CA de la Aeroport, udemeristul Bimbo – Szuhai Tibor.
Deja de-un an, Aeroportul Internațional Oradea a rămas fără curse externe, după ce Ryanair s-a retras, iar Blue Air și Tarom nu și-au mai onorat promisiunile. Speranțele atârnă de disponibilitatea Wizz Air de a-și extinde rețeaua de zboruri și la Oradea, chit că Debreținul este la doar 80 de kilometri distanță. Cea mai populară cursă de la Oradea a fost Londra, cu grad de ocupare de peste 90%, în anul când destinația a fost făcută posibilă de către Ryanair. De asemenea, Oradea a rămas și fără cursele Blue Air spre Otopeni și Constanța.
Până la ora redactării acestui articol, Gheorghe Pașc nu a putut fi contactat.
http://www.bihon.ro/mang-bolojan-cseke-blejan-pactul-gulerelor-albe/2293644
Citiți principiile noastre de moderare aici!