Pentru grăbiţi oraşului, transportul în comun nu este cel mai potrivit mijloc de deplasare în oraş. Rămâne, însă, varianta cea mai ieftină. La concursul organizat ieri de OTL SA, în cadrul Săptămânii Mobilităţii Europene, au luat startul câte un set de tramvai, autobuz, maşină şi bicicletă, din două capete ale oraşului, spre Primărie. Scopul a fost de a întocmi un clasament al rapidităţii acestora.
Astfel, un astfel de set a pornit din Autogara Nufărul şi unul de la Podul CFR din Rogerius, la ora 12.30.
Primii au ajuns la Primărie pasagerii maşinii mici pornite din Nufărul, după zece minute de la start. Pe ruta aceasta, bicicleta a ieşit a doua iar mojloacele de transport în comun, la coadă.
Traseul din Rogerius a fost adjudecat de bicicletă, cu aproape acelaşi cronometraj, urmat de maşină şi apoi de tramvai şi autobuz. Pista de biciclete de pe malul Crişului, chiar frecventată de pietoni neatenţi şi îngustată din cauza maşinilor parcate, a fost un atuu fructificat de biciclistul care a pornit de la Podul CFR.
Conducerea OTL, prezentă la punctul de sosire, nu s-a arătat suprinsă sau foarte deranjată. În fond, cursa din acest an a demonstrat ceea ce călătorii OTL-ului şti foarte bine, şi anume că decidenţii Oradiei nu sunt deloc interesaţi de rapiditatea transportului în comun.
„Ne aşteptam să fie aşa. În Oradea, transportul public nu este prioritizat în trafic. Sunt acele gâtuiri în oraş, pe Magheru, pe Republicii, pe Decebal, pe strada Primăriei şi chiar Independenţei. Dacă am avea cale liberă tramvaiele ar putea circula la secundă şi v-aţi putea regla ceasurile după acestea”, se laudă managerul OTL Csuzi Istvan, în absenţa „probei”.
Acesta susţine că rezolvarea blocajelor de pe Magheru şi Republicii va veni odată cu construirea drumului expres.
Citiți principiile noastre de moderare aici!