Într-un viitor nu prea îndepărtat, orădenii vor putea merge la Real Hypermarket cu tramvaiul. OTL are în vedere construirea unei linii duble de tramvai de 12 km spre Episcopia Bihor.
Depoul va fi mutat în afara orașului, iar tramvaiele noi care circulă în Oradea vor fi vopsite în roșu și albastru, culorile orașului. Mai mult, pe ele nu vor mai fi afișate reclame.
Sunt câteva dintre noutățile anunțate de conducerea OTL, sâmbătă – 28 decembrie, în cadrul unei conferințe de presă.
Miza pe tramvaie
Având în vedere faptul că 65% dintre călătorii din Oradea preferă circulația cu tramvaiul și doar 35% cu autobuzul, OTL rămâne adepta vechiului șlagăr al lui Gică Petrescu: „Du-mă acasă măi tramvai”. Și în consecință, va continua investițiile în achiziția de tramvaie și în extinderea căilor de rulare pentru acestea.
„Anul viitor vom continua linia de tramvai de la Emanuel – Calea Aradului – intersecția Aviatorilor – Auchan. Toodată se vor începe lucrările de subtraversare de la Podul Dacia, unde va fi afectată linia de tramvai. Probabil că se va începe și lucrarea de la blocul Cicero, cu subtraversarea de la ANAF și BCR, unde vom încerca să circulăm pe un singur fir în perioada lucrărilor. Și totodată, vom fi afectați, dacă se va începe lucrarea din Piața Emanuil Gojdu. Ca perspective avem mai multe planuri: cum ar fi o linie de tramvai de aproximativ 12 km de cale dublă spre Episcopia Bihor, un nou depou mai spre periferia orașului. Un depou modern cu parcare supraterană și celule fotovoltaice”, a declarat Viorel Pop, managerul OTL.
Tramvaie noi
Primele trei tramvaie noi, din primul lot de zece comandat, vor ajunge anul viitor la Oradea. Fiecare tramvai va avea 160 de locuri, va fi dotat cu un sistem de recuperare a energiei, cu aer condiționat și locuri pentru persoanele cu dizabilități. Tot de anul viitor, OTL-ul va retrage de pe traseu 30 de tramvaie uzate fizic și moral. Dacă nu se vor găsi cumpărători pentru ele, vor fi valorificate la fier vechi.
Regia mai are în plan pentru 2019 mărirea tuturor peroanelor la 37 de metri, ceea ce va permite cuplarea a două tramvaie galbene și va duce la creșterea capacității de transport.
Investițiile în căile de rulare vor continua. „La finalizarea liniei de tramvai Calea Aradului – Nufărul vom avea 38 km cale dublă de rulare, iar în 2024 – 2030 vom ajunge la 60 km de cale dublă de tramvai”, a explicat managerul OTL.
Citiți principiile noastre de moderare aici!