BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
  • RADIO GAGA
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
  • RADIO GAGA
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Tarom se extinde la Oradea: zboruri spre Spania și Italia

Tarom se extinde la Oradea: zboruri spre Spania și Italia

la 22 October 2018 12:11 Reactualizat la: 25 October 2018 15:20

Tarom se extinde la Oradea: zboruri spre Spania și Italia

22 October 2018 12:11 Reactualizat la: 25 October 2018 15:20
Compania de stat își asumă zboruri directe între Oradea și metropole precum Barcelona, Roma sau Milano. Dar prețurile nu mai sunt ultra low-cost.
Scris de Demian - Compania de stat își asumă zboruri directe între Oradea și metropole precum Barcelona, Roma sau Milano. Dar prețurile nu mai sunt ultra low-cost.

Trimite articolul

X

Consiliul Județean Bihor și compania aeriană de stat Tarom intră într-un nou parteneriat, ce se vrea de folos traficului internațional de pe Aeroportul Oradea.

De la 1 Decembrie 2018, de două ori pe săptămână, Tarom va zbura de la Oradea direct spre Barcelona, unde va ateriza pe aeroportul El Prat, ce oferă excelente legături internaționale. De exemplu, spre Statele Unite. Tot de la 1 Decembrie, Tarom va oferi călătorilor din Oradea posibilitatea de a zbura direct spre Aeroportul Fiumicino din Roma. Sau, ca alternativă, Aeroportul Malpensa din Milano. Deși, probabil, va fi Roma, directorul general Tarom, Werner Wolff, își lasă o marjă de siguranță, precizând că anunțul final va fi făcut în două săptămâni, când vor fi puse în vânzare și biletele.

De altfel, Tarom estimează că profitabilitatea acestor curse va veni și prin fereastra deschisă către lume, prin conectarea mai departe, cu alte destinații intercontinentale, de pe El Prat, Fiumicino sau Malpensa.

Mai vor Anglia și Germania

Directorul Werner Wolff precizează că după ce Tarom își va înnoi flota de avioane, va putea oferi zboruri directe de la Oradea către destinații din Anglia și Germania. Și, desigur, o a doua destinație spre Italia. Tarom va zbura spre aceste destinații externe cu avioane Boeing și Airbus.
Tarom va deservi spre aceste destinații externe cu avioane Boeing și Airbus.

Începând cu 1 Decembrie, cursa ce va ateriza seara la Oradea, din direcția București, nu se va întoarce imediat în Capitala României, ci va zbura mai departe spre Barcelona și, probabil, Roma. De asemenea, din vara lui 2019, Tarom va face concurență celor de la Blue Air pe relația Oradea – Constanța.

Prețurile ultra low-cost practicate de Ryanair sunt, însă, pe cale de dispariție. Pentru destinația din Italia, prețul unui bilet dus-întors oferit de Tarom va pleca de la 99 de euro, în timp ce pentru Spania prețul de referință va fi de 150 de euro pentru dus-întors.

Cu sau fără bagaj mare?

Tarom urmează să își aducă la zi soft-ul pentru ticketing-ul online, astfel încât să poată personaliza oferta, la fel cum o fac alte companii. Astfel, de la anul, directorul general Tarom își propune să poată oferi bilete cu sau fără bagaj de cală, cu sau fără catering. „Din anii 90, Taromul nu și-a înnoit sistemul de soft. Vom fi în stare să oferim aceasta din martie – aprilie. Acum nu putem diferenția, softurile nu ne permit. În ultimii 25 de ani nu prea s-a investit. Sunt multe lucruri unde s-a rămas în urmă. Vom putea pune bilet fără bagaj, bilet cu bagaj, cu sau fără catering. Se vor putea nuanța din martie – aprilie 2019”, a răspuns directorul general Wolff întrebării JURNAL BIHOREAN & BIHON.

De asemenea, de-abia acum Tarom pune la dispoziția călătorilor o aplicație mobilă pe Android și IOS.

Întrebat de JURNAL BIHOREAN & BIHON dacă nu îi e frică să lanseze aceste destinații așa, din scurt, chiar la începutul iernii, la prețuri nu foarte mici, directorul Wolff s-a arătat tranșant: „Am văzut cifrele de îmbarcare – debarcare de la Oradea, inclusiv pe timp iarnă, și nu îmi e frică deloc”. Directorul general Tarom precizează că o cursă devine rentabilă la un grad de încărcare de 80% și că, în funcție de cerere, va putea trimite spre Oradea avioane de capacități diferite, Airbus sau Boeing, de la 120 la 189 de locuri.

Săgeți spre low-cost

Wolff a ținut să facă o serie de considerații și în privința modului în care o companie low-cost își construiește prețul biletului, în care nu intră bagajele, catering-ul la bord și diferite alte cheltuieli conexe cu transportul din aeroportul de destinație spre metropola de destinație.
„Din această săptămână, o anumită companie low-cost va lua tarif și pentru bagaj de mână.

Toate companiile low-cost cu capital străin au livrat bagajul de cală, cât și cel de mână, la dimensiuni cât mai mici. Tarom se diferențiază inclusiv prin numărul de frecvențe oferite”, declară Wolff. „La prețul de 10 – 20 de euro, biletul nu acoperă niciun cost de transport. Sunt, însă, companii care încearcă să scoată de pe piață companii consacrate. Dar condițiile de prelucrare a pasagerilor sunt diferite. Prețul de combustibil a crescut cu 30%, de anul trecut până anul acesta. Haideți să devenim realiști și să comparăm servicii cu servicii”, a adăugat Wolff, subliniind că, în ciuda concurenței feroce, Tarom va rezista oricăror oferte de preluare, din partea altor companii aeriene.

 

44387202_1919617441450824_3048031452659712000_n

Combi OMR – TSR, spre Frankfurt

Tarom își propune ca, din primăvara anului viitor, să ofere de la Oradea și Anglia, respectiv Germania, cu destinații precum Londra și Frankfurt. Însă doar dacă va reuși să facă achiziția de noi aeronave. Cu flota existentă azi, Tarom nu poate oferi destinațiile pomenite. Pentru destinația Frankfurt, la care președintele CJ, Pasztor Sandor, ține foarte mult, se are în vedere un parteneriat între Aeroportul Oradea și cel din Timișoara, cu următoarea hartă de zbor, gândită pentru eficientizare: Timișoara – Frankfurt – Oradea – Frankfurt – Timișoara.

Însă pentru a putea oferi aceste noi destinații, Tarom trebuie să-și finalizeze procedura de achiziție pentru noi aeronave. Wolff: „Anul acesta sau începutul anului viitor. Nu ne putem mișca ca o companie privată, dar pașii din ultimul timp ne vor ajuta să fim foarte dinamici”.

Problema Londra

Atâta vreme cât a fost oferită de Ryanair, Londra (Stansted) a fost cea mai de succes destinație externă, de la Oradea, cu grade de ocupare ce au depășit 90%. Wolff precizează că Tarom face eforturi pentru a primi un slot pe London City Airport, un aeroport central din metropola britanică.

Însă președintele CJ Bihor, Pasztor, speră că, totuși, Blue Air va readuce destinația Londra de la Oradea, începând cu primăvara anului viitor. Cei de la Blue Air nu și-au respectat angajamentul asumat în luna mai, de a deschide zboruri externe de la Oradea. Pasztor a explicat acest eșec prin faptul că Blue Air și-a schimbat echipa de conducere și prin modificarea strategiei de dezvoltare a celor de la Blue Air, concretizată prin achiziția Air Moldova.

Întrebat pentru ce perioadă se angajează Tarom să mențină cursele externe la Oradea, directorul Wolff a avut o atitudine tranșantă: „Nu știu. Mergem strict pe profitabilitate. Ar fi cazul să terminăm cu promisiunile. Haideți să facem business, pentru că Tarom trebuie să facă business, ca să supraviețuim. Suntem a cincea lună pe plus, haideți să mergem mai departe, dar nu cu costuri mari”, a precizat Wolff, făcând apel și la patriotismul românilor, pentru a zbura cu Tarom, în detrimentul altor comapanii. În acest sens, a dat exemplul nemților, care preferă Lufthansa în fața altor companii străine, sau al turcilor, care preferă oricând Turkish Airlines, în fața unor concurenți străini.

Ambițiile lui Pasztor

„Concurența noastră este Debrețin, nu Timișoara și cu Clujul. Și cu Debreținul vom conlucra, dacă vom avea posibilitatea. Însă am investit mult în Aeroport și suntem în fază finală cu terminalul.

Primăria Oradea nu se poate implica în conducerea Aeroportului, dar vom conlucra în toate aspectele. Este interesul orașului să fie conectat către Europa”, a ținut să spună președintele Pasztor, adăugând că, azi, există mai multă cerere pentru zboruri decât pot oferi companiile aeriene. Și din acest motiv, faptul că Tarom a ales Oradea pentru a-și extinde aripile spre Europa și spre lume este evidențiat ca o adevărată realizare. „Este o foame imensă pentru curse și nu reușește piața să acopere cerința, low-cost sau nu.

Momentan trebuie stat la rând. Mulțumesc faptului că am ajuns să stăm pe rândul din față.
Vom încerca să diversificăm. Vom vedea cum se comportă destinațiile noi. Vom face pași ca cele 4 – 5 destinații (aduse de Ryanair – n.red.) să revină și să oferim chiar mai multe”, a conchis președintele Pasztor.

 

Trimite articolul

X
Taguri:
aeroportul oradea ,
barcelona ,
italia ,
milano ,
oradea ,
roma ,
Spania ,
tarom ,
zboruri
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Șofer prins după ce a băut 2 litri de bere și a condus 12 de kilometri, pe DN75. Mai e cercetat în două dosare similare
    Un bărbat de 36 de ani a fost condamnat recent de Judecătoria Beiuș la un an și 2 luni de închisoare, cu suspendare pe un termen de supraveghere de 3 ani, după ce a fost prins cu o alcoolemie uriașă, de peste 3 la mie în sânge.

    BIHON Sport local

    Handbalistele orădene au scăpat printre degete victoria în meciul de acasă cu CSU Știința București
    CSU Oradea a terminat la egalitate, scor 29-29 (16-12) partida de pe teren propriu cu CSU Știința București, contând pentru etapa a 12-a din play off-ul Diviziei A de handbal feminin.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Cinci zile de sărbătoare. Târgul de carte Gaudeamus se desfăşoară în perioada 14-18 mai, în Piaţa Unirii din Oradea
    Cea de a XI-a ediţie găzduită de Oradea va prezenta peste 60 de branduri, va avea lansări de carte şi concursuri cu premii în cărţi.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Aunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Un pieton a fost lovit de o mașină pe strada Nufărului din Oradea
    Incidentul s-a produs în după amiaza zilei de duminică, 11 mai.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Un gest care salvează vieți: Rotary aduce speranță și medicină de ultimă generație la Spitalul din Ștei
    Într-un gest impresionant de solidaritate internațională, 16 cluburi Rotary din România, Europa și Statele Unite au donat Spitalului Orășenesc Ștei un echipament medical de ultimă generație, destinat investigațiilor digestive. Echipamentul de endoscopie de înaltă rezoluție, în valoare de 126.000 de dolari, va schimba fundamental modul în care sunt diagnosticate și tratate afecțiunile gastrointestinale în zonă.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Show incendiar în Cetatea Oradea! Mii de orădeni s-au strâns la concertul trupei maghiare ValMar
    Mii de oameni s-au strâns în Cetatea Oradea în cursul serii de sâmbătă, 10 mai.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.