Până la finalul acestui an, două investiţii guvernamentale de pe Şoseaua de Centură a Oradiei ar trebui finalizate, informează prefectul Claudiu Pop. Este vorba despre pasajul denivelat peste calea ferată de lângă CET II, ce ar urma să scoată circulaţia de pe Centură la ieşirea din oraş, în direcţia Cluj Napoca. De altfel, acesta va fi primul pasaj deschis circulaţiei, pe Şoseaua de Centură a Oradiei (strada Ogorului).
Al doilea şantier ce ar urma să fie finalizat este podul Densuşianu I, urmând ca circulaţia pe pod să fie redată traficului la patru benzi.
Potrivit datelor furnizate de către prefectul Claudiu Pop, pasajul denivelat de peste Centură de lângă Metro este finalizat în proporţie de 95%. A mai rămas de relocat o conductă de apă şi mai sunt de realizat marcajul şi semnalizarea pasajului. “Pasajul va fi dat în circulaţie în cursul lunii octombrie”, ne-a asigurat prefectul de Bihor.
Potrivit aceleaşi surse, lucrările de la podul Densuşianu I au acum un procent de execuţie de 75%. Aici mai sunt de turnat straturi de asfalt şi de bitum, urmând să fie montaţi parapeţii direcţionali şi cei de pe pod. “Podul va fi redat circulaţiei în luna decembrie”, anunţă prefectul, precizând că o lucrare ulterioară, la o conductă de apă ce trece pe sub pod, nu va afecta circulaţia. Reamintim că circulaţia pe vechiul pod Densuşianu (I) s-a închis la scurtă vreme după inaugurarea în octombrie 2011 a noului pod Densuşianu II, construit lângă cel vechi, ce a intrat în reabilitare. Astfel, s-a produs gâtuirea circulaţiei pe Centură peste râul Crişul Repede, de la patru la două benzi. Acum se aşteaptă ca, după trei ani în care circulaţia a fost iar strangulată la trecerea peste Criş, traficul să revină la normal pe tronsonul din Ioşia Nord.
Alte pasaje în lucru
Alte lucrări derulate de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) şi urmărite de către prefect pe Centură sunt cele două pasaje supraterane de la intersecţiile cu străzile Nojoridului şi Ciheiului. Pasajele transversale finanţate de Guvern au darul de a lega noile zone ale oraşului de dincolo de Centură (cartierul Grigorescu, Parcul Industrial Eurobusiness II, zona rezidenţială din Cihei) de Oradea. Implicit, vor fluidiza şi circulaţia pe Centură, prin desfiinţarea sensurilor giratorii din acele intersecţii. Anul acesta, lucrările la cele două pasaje vor trebui să ajungă la un grad de realizare de 70%, pentru ca anul viitor în octombrie să fie finalizate.
“Există front de lucru. Sunt aspecte ce trebuie rezolvate, precum exproprierile pentru bretelele de urcare şi de coborâre de pe pasaje, însă acum nimic nu îi împiedică să lucreze”, afirmă prefectul Claudiu Pop. Şantierul pasajului de pe Nojoridului este evident mai avansat decât cel de pe Ciheiului, lucrările începând cu câteva săptămâni mai repede, acolo. Pasajul de pe Nojoridului va lega Oradea (zona străzii Atelierelor – cartierul Cantemir) de Parcul Industrial Eurobusiness II şi de cartierul Grigorescu. Pasajele longitudinale peste Centură, realizate de către Primăria Oradea la ieşirile spre Arad (DN79) şi Deva (DN76) au, la rându-le, menirea de a fluidiza circulaţia pe Centură, traficul greu ce tranzitează Oradea nemaifiind nevoit să intre în sensurile giratorii de la ieşirea din oraş, o dată ce pasajele vor putea fi folosite.
Pasajele longitudinale de peste Centură – investiţii ale Primăriei Oradea, vor trebui finalizate până la sfârşitul acestui an. Atât cele două pasaje longitudinale ale municipalităţii, cât şi cele două pasaje transversale derulate de Guvern se realizează prin cofinanţări europene.
Păcat doar că partea carosabilă a Centurii a început deja să cedeze, fisurile şi crăpăturile fiind umplute cu bitum pe toată lungimea drumului ocolitor, din Ioşia până în Nufărul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!