Iniţiator al campaniei de strângere de semnături pentru reabilitarea drumurilor DN 19 E Biharia – Chiribiş şi DN 19 B Marghita – Suplacu de Barcău, deputatul Adrian Merka trage speranţă că în 2016 vor fi realizate măcar studiile de fezabilitate pentru refacerea acestor drumuri naţionale aflate în stare proastă. Astfel, se speră ca drumurile să fie reabilitate până în 2018-2019.
Deşi s-au strâns 4.400 de semnături pentru reabilitarea drumurilor, atât pe marginea DN-urilor, cât şi online (petitieonline.com – Drumurile Bihorului, pericol public), comisia de buget-finanţe a Camerei Deputaţilor a respins amendamentele depuse de Adrian Merka şi Cseke Attila pentru bugetarea reparaţiilor pe aceste drumuri, din bugetul pe 2016.
În acest context, directorul judeţean de la Drumurile Naţionale, Octavian Balog, ţine să-i încredinţeze pe şoferii bihoreni că s-au făcut reparaţii serioase pe DN 19 E şi E, subliniind cum a fost acoperit cu asfalt pavajul de pe DN 19, din zona Sălard.
Memoriu la minister
„Vom depune un memoriu la Ministerul Transporturilor, aşa cum mi s-a solicitat, pentru ca aceste drumuri să fie prioritizate la realizarea studiilor de fezabilitate ce vor fi bugetate din bugetul pe 2016. Am vorbit la Ministerul Transporturilor şi ne aşteaptă să depunem acest un memoriu, pentru pregătirea programului de reabilitare a drumurilor”, transmite Adrian Merka. Mi-au spus că memoriul trebuie depus la minister ca pe 2016 când se fac priorităţile pentru SF-uri.
Conform celor transmise de Merka, memoriul va fi semnat alături de Federaţia Patronilor Bihor şi primarii din Suplacu de Barcău, Balc, Abram, Marghita, Tăuteu, Chişlaz, Biharia, Popeşti şi Sălard.
Recent, directorul Regionalei Drumuri şi Poduri Cluj a CNADNR, Eugen Cecan, declara pentru JB că cele două drumuri nu au fost priorităţi până acum, din cauza vecinătăţii autostradei, acestea urmând să fie folosite din nou pentru realizarea autostrăzii, o dată reluat şantierul. „Poate circule pe autostradă efectiv, pot să îşi facă drumuri vicinale, industriale. Numai să se facă autostrada”, reacţionează Merka, care speră ca austrada să aibă prevăzută o coborâre şi în zona Suplacului de Barcău. Acum, proiectul autostrăzii are prinse trei coborâri în Bihor, la Biharia, la Spinuş şi la Chiribiş. Deputatul slovacilor şi cehilor speră, însă, ca acea coborâre să prin cuprinsă în tronsonul Suplacu de Barcău – Nădăşelu, fie şi pe teritorul judeţului Sălaj. „Nu poate fi ignorată o zonă cu asemenea impact economic. Coborârea pe Suplacu de Barcău trebuie introdusă”, argumentează Merka.
Citiți principiile noastre de moderare aici!