Cu stupoare am aflat că după patru ani de când marii politicieni aciuaţi în scaune de miniştri ai Educaţiei au inventat sistemul de evaluare inclusiv la grădiniţe şi şcoală primară ameninţând în stânga şi în dreapta, schimbă macazul înainte cu o săptămână de asa numitul examen.
Mai exact, în 13 mai a.c. ar fi trebuit să înceapă evaluările şi la puştii din clasele I-IV. Mulţi părinţi au luat în serios avertizările şi şi-au pus copiii la muncă suplimentară, lucrând exerciţii din genul celor ce s-ar cere la evaluare. Alţi părinţi au decis să nu îşi streseze copiii şi să îi lase să îşi trăiască copilăria, explicându-le că aceste evaluări sunt doar nişte teste obişnuite de care nu trebuie să se teamă.
Zilele acestea însă a fost publicat în ultimul Monitor Oficial, schimbarea schimbării – adică alte criterii de evaluare şi alte date de examene, prima fiind în 28 mai a.c. E vorba de introducerea unui sistem numit PISA, care vizează abilităţile practice ale micuţilor şi nu cele teoretice, cum se ameninţă de patru ani încoace.
Asta înseamnă că cineva „de sus” şi-a dat seama sau a fost obligat că e o mare porcărie să stresezi copiii de mici cu tip de examene gen capacitate şi că e mai important totuşi la această vârstă să verifici unele deprinderi şi abilităţi.
Numai că într-o ţară normală, nu ca România, aceste schimbări de examene, în prag de susţinere a lor, ar atrage demisii şi ar stârni reacţii puternice din partea societăţii civile. La noi nimeni nu îşi va da nici demisia şi nici proteste nu vor fi în acest sens.
Singurul lucru (cel mai important de altfel) pe care probabil îl va face fiecare părinte e să îşi păzească şi să îşi îndrume copiii cât mai bine astfel încât sistemul de învăţământ „minunat” (mă refer la „conducători” şi nu la dascălii care sunt obligaţi şi ei să se modeleze după inepţiile ministeriabililor) să nu le transforme copiii în… „proşti”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!