La un an de la constituirea sa în baza Legii Educaţiei Naţionale, Senatul Universităţii din Oradea (UO) se prezintă ca o structură autonomă funcţională. „A fost o etapă de construcţie, dezvoltare şi consolidare instituţională”, a apreciat preşedintele Senatului – Sorin Curilă. Între argumentele invocate s-au numărat: constituirea structurilor de conducere, a celor nouă comisii de specialitate, adoptarea protocolului de colaborare între conducerea executivă a Universităţii şi forul legislativ (Senatul), aprobarea contractului de management instituţional între Senat şi rector. Senatul dispune acum şi de procedura de control asupra activităţii Rectorului, consiliului de administraţie şi a conducerii executive a universităţii.
Una din principalele misiuni ale Senatului – dezbaterea reglementărilor interne privind funcţionarea instituţiei universitare – se reflectă în cele 22 de hotărâri adoptate în perioada februarie 2011 – februarie 2012.
„Printre realizări se numără asigurarea independenţei financiare a Senatului universitar prin asgurarea unui buget solicitat Consiliului de Administraţie al Universităţii”, a spus preşedintele Senatului, Sorin Curilă.
Prim-senatorul a informat că procedura pentru asigurarea bugetului propriu al Senatului va intra în dezbatere în martie, întârzierea datorându-se reevaluării priorităţilor la nivel de instituţie (stabilirea bugetelor pentru departamente etc.).
La conferinţa de prezentare a activităţii în primul an de funcţionare au mai vorbit cancelarul Senatului – Vasile Aurel Căuş, preşedinţii comisiilor Senatului şi studenţii senatori Răzvan Lucian Tau şi Romeo Vasile Filip.
Rapoartele de activitate ale comisiilor Senatului se vor regăsi pe site-ul Universităţii, la secţiunea dedicată hotărârilor forului legislativ.
Factbox: Preşedinţii Comisiilor
Buget Finanţe – conf.univ.dr. Marcel Boloş;
Consiliul Cercetării – prof.univ.dr. Cristian Grava;
Evaluarea şi Asigurarea Calităţii – prof.univ.dr. Mariana Mureşan;
Învăţământ – lect.univ.dr. Lavinia Onica-Chipea;
Probleme Sociale şi Studenţi – prof.univ.dr. Marius Ţepelea;
elaţii Academice Internaţionale şi Interne – prof.univ.dr. Lia Pop;
Strategie şi Reformă – şef lucrări dr. Radu Brejea;
Valorificarea şi administrarea patrimoniului – conf.univ.dr. Ioan Ţarcă;
Monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control managerial intern – conf.univ.dr. Simona Bodog.
Citiți principiile noastre de moderare aici!