Șoseaua de mare viteză va face parte din autostrada A3, ce va lega Târgu Mureș, Cluj Napoca și Oradea, de vestul Europei și, de asemenea, de restul României, prin interconectarea cu autostrada A1, la Turda, ce coboară spre Alba Iulia, Deva, Sibiu, Timișoara și Arad.
Liderul PSD BIhor, Ioan Mang (vicepreședinte CJ Bihor) a făcut oficiile de gazdă. A mai fost prezentă noua șefă a Regionalei de drumuri și poduri Cluj, Crina Lăpușan, alți directori mai mici din CNAIR, subprefectul UDMR Ion-Iulius Delorean și deputatul PSD Dumitru Gherman.
Selina – Tremeco, obiectiv ambițios
Beniamin Rus a declarat că își propune să finalizeze lucrările înainte de luna martie a anului 2020, atunci când vecinii maghiari și-au fixat să ajungă cu autostrada M4 la granița cu România.
„Este un moment foarte important pentru grupul nostru de firme. De 15 ani ne chinuim să ajungem la autostradă. Noi ne-am pregătit, am mers pe lucrare, am pregătit lucrarea. În situația în care lucrurile merg bine, nu avem nicio emoție să terminăm nu doar acest tronson, ci și celălalt tronson, aflat în stare de contestație”, a declarat Beniamin Rus, referindu-se la Lotul 2 Biharia – Chiribiș, lot adjudecat tot de Selina – Trameco și partenerul său slovac Vlahostav SK, însă contestat de Strabag (Austria).
Vrea să-i readucă pe români
Același Rus a lăudat guvernanții pentru schimbarea atitudinii față de firmele de construcții românești, făcând referiri la o întâlnire avută cu Guvern.
„Am fost foarte surprins să văd o atitudine extrem de prietenoasă față de firmele românești, la Guvern. Scăderea de taxe ar readuce muncitorii români în țară. Altă variantă ar fi să aducem muncitori din Asia, dar până îi școlim mai durează și până la urmă poate se întorc acasă. Partenerul nostru, Vahostav, este specializat pe structuri de beton, structuri suspendate, iar lucrările din România sunt foarte atractive pentru dumnealor”, a ținut să evoce Rus problema forței de muncă cu care se confruntă nu doar constructorii, dar și antreprenorii români.
Neaga, despre Selina: Nu îi vom lăsa singuri
Directorul general al CNAIR, Narcis Neaga a avut o declarație surprinzătoare: “Data trecută (când s-a semnat contractul cu spaniolii de la Corsan – n.red.) ne puneam problema ce ne facem, că terminăm mai repede decât vecinii din Ungaria.
Spaniolii au făcut multe presiuni să își ia avansul, vreo 5 luni. Apoi, am constatat că erau într-o stare de faliment în țara de unde veneau. Acum l-am întrebat pe dl Rus ce facem, că vecinii se apropie. Intenția lui este de a termina înainte de termen, să fie conectate autostrăzile.
Nu este un contract foarte mare, dar este un contract foarte important pentru o firmă precum Trameco, deoarece au rămas puține firme serioase pe piață. E adevărat că dl Rus a avut probleme foarte multe cu Compania (CNAIR – n.red.) din cauza unor incidente de plată, pe care consider că le vom rezolva foarte curând. Nu îl vom lăsa singur, deoarece avem interesul de a finaliza acest contract”.
Ce se întâmplă cu lotul 1 Suplac – Chiribiș?
Narcis Neaga și-a exprimat speranța că până la finalul anului va fi anunțat și câștigătorul lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș, un tronson cu probleme din cauza viaductului suspendat, de la Suplac. Selina – Trameco și partenerul său, Vahostav a depus ofertă și pentru acel lot. Directorul general al CNAIR a subliniat că recent au fost modificate reglementările pentru comisiile de adjudecare a contestațiilor, astfel încât termenul în care acestea trebuie să delibereze a fost restrâns la doar patru luni.
Este arhicunoscută lentoarea cu care CNAIR derulează procedurile de achiziție publică, spre disperarea românilor.
Știre în curs de actualizare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!