Este vorba despre cel mai mic tronson, Borș – Biharia, de doar 5,35 de kilometri, de la graniță până la DN 19. Adică până la „intersecția” cu DN 19, unde autostrada va avea rampe de urcare și coborâre, pentru a fi conectată la drumul național dintre Oradea și Satu Mare.
Reamintim că grupul de construcții Selina – Trameco din Oradea a câștigat licitația și pentru lotul 2 Biharia – Chiribiș, lung de 28,6 kilometri, însă rezultatul licitației a fost contestat de Strabag, un grup de construcții cu sediul la Viena. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) are termen până la jumătatea lunii noiembrie să dea un verdict.
Între timp, însă, se așteaptă semnarea contractului pentru lotul Borș – Biharia, urmând ca în următoarele șase luni Selina să realizeze proiectul, după care, în 18 luni să construiască autostrada. 2020 este un termen de finalizare foarte optimist, chiar și pentru mini-autostrada de la graniță până la DN 19.
Municipiul Oradea speră că între timp CNAIR va da undă verde și proiectului de conectare a Centurii Oradea la viitoarea autostradă, astfel încât traficul pe DN 19 să nu devină gâtuit, o dată cu finalizarea lotului Borș – Biharia. Primarul Bolojan rămâne încă optimist, ca drumul de legătură autostradă – Oradea să poate fi finalizat în paralel cu lotul de autostradă, lung de 5,35 kilometri.
[related-post post_id=”2128866″]
[related-post post_id=”2122227″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!