Șantierul autostrăzii avansează în ritm alert, chit că, inexplicabil, CNAIR nu se grăbește deloc să semneze contractele de execuție pentru celelalte două loturi din Bihor, Biharia – Chiribiș și Chiribiș – Suplacu de Barcău.
Pe cei 5,35 km executați acum de Selina – Trameco sunt porțiuni de drum unde balastrul compactat a ajuns la un nivel de finisare ce suportă viteze-test de peste 100 km/h, în plin șantier, după cum s-a putut convinge JURNAL BIHOREAN & BIHON, la fața locului! Constructorul Trameco informează că luna aceasta va începe așternerea primului strat de asfalt, pe anumite sectoare de drum. Pe autostradă, la final asfaltul va avea o grosime de 20 de centimetri, fiind format din trei straturi: anrobat, binder și stratul de uzură.
Patronul Trameco, Beniamin Rus, transmite că este hotărât să ducă la îndeplinire ambiția de a finaliza sectorul 3C3 Biharia – Borș până la finalul acestui an, chit că, extrem de probabil, punerea în circulație a acestuia va fi făcută în 2020, de către CNAIR și partenerii maghiari. De altfel, ultimul strat de asfalt – stratul de uzură – va fi turnat în comun de Trameco și de constructorul ce lucrează pe partea maghiară, care vine cu autostrada de la Berretyoujfalu până la granița cu România (circa 28 kilometri). „În perioada următoare, noi vom putea începe să turnăm primele două straturi de asfalt, însă va trebui să ne sincronizăm și cu partenerul maghiar, deoarece stratul de uzură se va turna în comun, ca să nu avem o segregare a asfaltului, pe frontieră. Șantierul nostru a avansat și suntem deja la același nivel cu partenerii maghiari, cu precizarea că, într-adevăr, ei au o lungime mai mare de autostradă pe care trebuie s-o finalizeze”, ne-a declarat Beniamin Rus, cu această ocazie.
Rămâne, astfel, de văzut, în ce măsură constructorii de pe cele două părți ale frontierei vor așterne ultimul strat de asfalt în comun, anul acesta. Sau dacă vor prefera să o facă abia după ieșirea din iarnă, chiar înaintea punerii în circulație a autostrăzii, până la nodul cu DN 19 Oradea – Satu Mare.
Pasaje inutil supradimensionate
Pe șantier, managerul de proiect, ing. Marian Dușescu a ținut să ne demonstreze ce înseamnă încăpățânarea unora din CNAIR de a ține morțiș la o soluție tehnică depășită, pentru structura pasajelor. Este vorba despre vechea concepție de proiectare Bechtel, din urmă cu mai bine zece ani. În discuție sunt pasajele aferente autostrăzii care, fiind inutil supradimensionate, nu fac altceva decât să înghită resurse de tot felul, fără niciun rost. Plătite, în final, tot de contribuabilul român. Astfel, din cele cinci pasaje aferente sectorului de autostradă de la Biharia până la graniță, o asemenea structură are patru deschideri, cu pilă pe axul autostrăzii! Alte două pasaje au prevăzute trei deschideri.
„În loc să executăm toate aceste pasaje în trei luni, avem nevoie de 5 – 6 luni! Ni s-au cerut pasaje cu trei deschideri, de 15+21+15 metri, pentru un drum de 7 metri lățime și pentru calea ferată, când putea fi o singură deschidere, de 21 de metri. Imaginați-vă că 60 de tone de oțel intră doar într-o culee. De asemenea, avem acel pasaj cu patru deschideri, cu pilă în mijloc, pe axul autostrăzii, de 15+15+15+15 metri, pentru un drum comunal, deși puteam avea o singură deschidere, de 36 de metri. Vă dați seama că acea pilă poate genera și riscuri, în materie de accidente pe autostradă. Pe lângă faptul că aceste structuri aduc o diferență de cost de peste 3 milioane de euro, se ridică, de asemenea, și o problemă de întreținere”, ne declară ing. Marian Dușescu, de la Trameco.
Patru bucăți la un loc
În nodul rutier pe care îl face autostrada la intersecția cu DN 19 Oradea – Satu Mare și cu calea ferată ce însoțește drum național, pe o rază de doar câteva sute de metri se construiesc patru pasaje! Un pasaj reprezintă supratraversarea DN 19 de către autostradă, pe direcția est – vest. Un alt pasaj suprapraversează DN 19, folosind rampelor de urcare/coborâre pe și de pe autostradă. Acesta este și cel mai avansat, fiind deja montat tăblierul, peste DN 19. În fine, un alt pasaj reprezintă supratraversarea de către autostradă a unei alte asemenea rampe. De asemenea, în apropiere se realizează pasajul de supratraversare a căii ferate Oradea – Satu Mare. Vineri, pe șantier a ajuns un transport cu o parte din grinzile necesare realizării pasajului peste calea ferată.
Ministrul Cuc: Constructorii străini ne blochează autostrăzile
Trimite articolul
XTreceti la treaba toti.Doar asa reusim impreuna.De PSD scapam cat de curand nu o sa ne mai stea nimeni in cale,
Cati km sunt, 5, 10 km ? Am avut parte de o vara lunga si fierbinte, era cazul ca asfaltul sa se apropie de lucrarile propriu zise. O fi gata, n-o fi gata anu asta ? Cine poate sti ?
Cât a făcut regimul Băsescu? Ei au fost 10 ani! Ce-a mai mare performanță ce au făcut-o, e că a destrămat CONVECȚIA DEMOCRATĂ. Sa alipit cu PSD și au distrus-o și pe aceia. Acum s-au facut PNL-STI. Or fi m-ai buni conduși de Iohannis? In 5 ani au destabilizat țara și alianța dintre ALDE ȘI PSD. O să îi vedeți în următorul mandat nu vor face m-ai multe autostrăzi dar nici salarii nu vor crește. De pensii nici nu m-ai vorbim, că CIMA ROSIE a fost cum a fost! Dar o să vedeți CIUMA NEAGRĂ cum va înegri tată țara. Dacă copiii nu pleacă din țară, au ei grijă să îi ducă cu forța (vezi ex CARACAL) asta au construit LUCRUL BINE FACUT ! O să vedeți și alte minuni! Nici acum Români nu se trezesc ! Nu a fost JUSTIȚIA SUB PROTECȚIA PREZIDENȚIALĂ! ( VORBA ACEIA) Nu vă atingeți de JUSTIȚIE! Să auzim de bine
De 30 de ani nu fac Nimic că indiferent cine. Conduce Ciuma Roșie socialiștii cu Ciuma Verde udemeristii și ceilalți
La drumuri sunt aceeași oameni cu neamurile lor
Cu șpagă, mită
Îmbogățire rapidă…
Cine are curaj să facă curățenie?
Grinzile
Câtã parcare.
Ce vrea să zică Dușescu că el e înțelept , că face el optimizări așa după pălăria lui, ca adică să pună două ziduri lângă autostradă și pe ele niște grinzi perpendicular pe autostradă ca să fie cât mai ieftin și dacă drumul care trece pe aceste grinzi nu este perpendicular pe autostradă mai face două s-uri de racordare la drum , unul de o parte și a altul de cealaltă ,din niște munți de pământ ,care la bază vor ocupa o imensă suprafață de teren, în cazul de față teren agrar , pe care-l vom scoate pentru totdeauna din fondul agrar. În acest fel introducând pe drumul acesta și două curbe în pantă pe fiecare sens. Așa ceva este de neacceptat pentru o societate de rang secolul 21. Nu poate fi acceptat ca siguranța , confortul și viteza celor folosesc autostrada să se bazeze pe stricarea siguranței , confortului și vitezei celor care se deplasează pe drumurile cu care autostrada se intersectează. Așa tov. inginer te-am prins cu mâna în smântână!
Puneţi radare pentru un început bun. Keresse fel a radarot a jó induláshoz.
S-o numim volanis vest.
Pe Vladeasa pentru cã dacã maşinile se stricã nu mai merg pe autostradã.
se spune Balastul nu BalastRul incultilor
Cate locuri cu asfalt te scrumbie la asalt ehimerã emizerã efemerã emisferã fii deştept şi mergi încet stând în bancã in ţel drept
Căruțe ne mai trebuie ca “drumuri” avem…
Asta e autostrada?????
Când o să vedem o autostrada care sa străpungă munții, Borș – Constanța… Cu stații peco… Cu parcări curate… Cu dușuri și moteluri…. Atunci sa va lăudați…
Fãrã radare, vreţi numãra morţii.
Keep calm!!!!Still waiting to be ready!
Lucrarea este realizata doar 25% – asa se discuta de parca ar fi gata maine.
Cam mare lauda pentru un ciot de autostrada care nu are structuri masive de construit… sa vedem cand trebuie sa construiasca intr-o zona muntoasa….
Vedem cand va fi gata complet + deschisa.
Tovarase ziarist, nu spui nimic de punctul de trecere a frontierei care trebuie infiintat? Parca vad ca dupa ce se termina ombilicul asta de autostrada, vom constata cu stupoare ca nu o putem folosi pentru ca nu este cine sa va muiasca. Sau trecem peste granita cu 130 km/h?
Se numeste BALAST , nu balastru si ANROBAT BITUMINOS , nu anrobat. Cat despre balastul pe care se poate circula cu 100 km/ora poate va interesati mai bine…
pai nu tot selina a facut si proiectarea???
de ce se plang de proiect?
Ce??? Pune asfalt? Raportul zice ca acuma au ajuns la o cota de 25% de executat… o sa pune asfalt pe o portiune de 100m sau cat? Asociatia de Pro infrastructura mentioneaza ca daca SE MENTINE ritmul asta probabil se poate finalizare portiunea asta de 5km in vara 2020, nicidecum in februarie…