Inspectoratul Școlar Județean Bihor a dat vineri publicității datele privind rezultatele probelor susținute în cadrul simulării naţionale pentru examenul de Bacalaureat, atât pentru elevii clasei a XI-a, cât şi pentru elevii clasei a XII-a. Analizele efectuate până la această dată arată că elevii clasei a XII-a au obţinut note peste 5, astfel: 52,37% la Limba română (2.353 din cei 4.495 de elevi evaluați), 76,21% la Limba maternă (551 din cei 723 de liceeni evaluați), 38,99% la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie -1730 din cei 4.437 de elevi evaluați) şi 55,60% la proba la alegere a profilului, adică 2.409 de elevi din totalul de 4.333 de elevi evaluați.
Situaţia pentru clasa a XI-a se prezintă astfel: la proba de Limba română – 9,96% dintre elevi au luat note peste 5 (2.064 din 5.165 de elevi evaluați), la proba pentru Limba maternă – 63,68% (554 de elevi dintr-un total de 870 de elevi participanți la simulare), iar la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) – 33,50%. La această probă, 1.695 de elevi au avut note peste 5 și 3.365 de liceeni nu au luat nota care le asigura promovarea examenului.
Elevii din clasa a XI-a din Oradea și dascălii explică rezultatele foarte slabe obținute la simularea Bacalaureatului, în special cele de la proba de Limbă și Literatură Română, prin faptul că adolescenții nu au parcurs încă materia din care au fost alcătuire subiectele.
Diferențe
Este important de menționat că elevii de clasa a XI-a nu au susținut proba la alegere a profilului și specializării, iar proba la istorie (adică proba obligatorie a profilului) a fost susținută în baza programei parcurse pentru clasa a XI-a, și nu a XII-a, aşa cum se procedează în cadrul examenului naţional de Bacalaureat.
,,Elevii de clasa a XI-a nu au susținut ultima probă a simulărilor pentru că aria de acoperire disciplinară în clasa a XI-a nu este similară celei de clasa a XII-a”, a arătat Claudiu Damian, purtătorul de cuvânt al ISJ Bihor.
De altfel, este primul an în care elevii de clasa a XI-a au fost incluși în cadrul simulării naționale.
,, Scopul organizării de către Ministerul Educației a simulării probelor scrise de Bacalaureat, atât pentru clasa a XI-a, cât şi pentru clasa a XII-a, este, pe de o parte, familiarizarea elevilor cu rigorile acestui tip de examen, iar pe de altă parte, de a ajuta elevii să conştientizeze nivelul de pregătire, înainte de Bacalaureat, şi de a lua măsuri în consecinţă pentru îmbunătăţirea rezultatului final”, spune Daniel Negrean, inspectorul școlar general.
Subiectele pentru probe au fost unice, la nivel naţional. Subiectele au fost diferenţiate, în funcţie de filieră, profil şi specializare, şi au fost realizate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.
Rezultatele obţinute la simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014 nu vor fi trecute în catalog, dar vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!