Casa de Cultură a Municipiului dispare, Serviciul Informatic va fi decapitat iar noua Direcţie de Monitorizare Cheltuieli de Funcţionare şi Organizare Evenimente (DMCFOE) le va îngloba, împreună cu serviciul administrativ al Primăriei. Demersul executivului local a primit girul consilierilor municipali cu ocazia celei mai recente şedinţe a deliberativului local. Proiectul de hotărâre care stabileşte desfiinţarea Casei de Cultură a Municipiului din 1 aprilie(!) a primit 17 voturi, toate ale USL. Opoziţia locală – UDMR şi PDL s-au opus propunerii, declarându-şi dezacordul şi îngrijorarea.
Minus un director
Planul edililor de a desfiinţa Casa de Cultură a Municipiului e în dezbatere publică de mai bine de o lună. Motivul invocat este eficientizarea cheltuirii banilor, deşi prin modificarea structurii de personal se reduce un singur post, cel de director, ocupat până pe 1 aprilie de Flavius Bunoiu. Cele două femei de serviciu şi cei doi referenţi culturali vor fi preluaţi în cadrul viitoarei direcţii. Interesant e că-n şedinţa de Consiliu, pe Bunoiu l-au susţinut UDMR-iştii şi PDL-iştii, niciun coleg liberal nu i-a recunoscut vreun merit.
„Economii mari nu se fac. Poate doar prin prisma că persoana conductorului instituţiei nu va mai fi prezentă în noua organigramă”, a intervenit Pasztor Sandor la microfon. „Poate sunt mai prost, dar nu înţeleg raţionamentul economic pentru care se ia această măsură”, a declarat şi Dorin Corcheş, şeful grupului PDL. Lămuriri au primit de la Rodica Funar, şefa serviciului de resurse umane din Primărie. „Prin noua organigramă nu vor mai exista două posturi de conducere, cel de director al Casei de Cultură a Municipiului şi cel de şef al Serviciului Informatică. În total se vor reduce opt posturi din care şase sunt vacante, iar două ocupate”, a explicat aceasta.
Propunerea executivului local a trecut de plen fără voturile Opoziţiei. Deşi gălăgioşi împotriva desfiinţării Casei de Cultură a Municipiului, UDMR-işrii şi PDL-iştii au votat fără comentarii proiectul de hotărâre pentru reaşezarea întregii structuri administrative a Primăriei. Organigrama stabileşte înfiinţarea Direcţiei Monitorizare Cheltuieli de Funcţionare şi Organizare Evenimente dar şi mutarea tuturor juriştilor, până acum alocaţi la ASCO sau AIO, în subordinea Eugeniei Borbei, la Direcţia Juridică.
Citiți principiile noastre de moderare aici!