Din totalul celor în jur de 5.000 de elevi bihoreni înscrişi la examenele din cadrul simulării naţionale la clasa a VIII-a, 62, 9% au obţinut medii care să le permită promovarea examenului Limba şi Literatura Română, 26, 4%, la Matematică şi 69, 4%, la Limba şi Literatura Maternă. Procentul la disciplina Matematică arată un nivel scăzut de pregătire al elevilor, în condiţiile în care subiectele au fost concepute pentru un nivel mediu, tipic oricărei evaluări de masă.
Vor îndreptarea situaţiei
Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a dispus implementarea unor măsuri pentru remedierea situaţiei. Acestea urmează să fie aplicate, pe verticală, la nivelul fiecărui judeţ.
„Inspectoratele şcolare vor prezenta situaţia reală tuturor directorilor de şcoli şi vor aduce la cunoştinţa acestora măsurile dispuse de MEN şi, după caz, a celor adoptate la nivel local. De asemenea, inspectoratele vor monitoriza implementarea acestora. La nivelul şcolii, va fi analizată situaţia şi se vor lua măsurile impuse de MEN, dar şi alte măsuri suplimentare pentru pregătirea elevilor, acolo unde şcoala consideră necesar. Părinţii vor fi informaţi asupra situaţiei elevilor, în cadrul şedinţelor cu părinţii. Tot atunci, li se vor prezenta soluţiile pe care şcoala le are în vedere pentru fiecare elev în parte. Lucrările fiecărui elev vor fi analizate la nivelul clasei, pentru a se identifica punctele slabe şi, în consecinţă, pentru a putea corecta neajunsurile înregistrate. Se vor efectua ore de pregătire pentru examinarea naţională din vară”, arată reprezentanţii Ministerului Educaţiei, într-un comunicat de presă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!