BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Proiectul conectării Oradiei la autostradă, finalizat

Proiectul conectării Oradiei la autostradă, finalizat

la 21 July 2018 18:36

Proiectul conectării Oradiei la autostradă, finalizat

21 July 2018 18:36
Documentaţia tehnică a drumului de legătură dintre Centura Oradea – Autostrada A3 a fost actualizată și va fi predată Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri.
Scris de farcas - Documentaţia tehnică a drumului de legătură dintre Centura Oradea – Autostrada A3 a fost actualizată și va fi predată Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri.

Trimite articolul

X

Primarul Ilie Bolojan și Adrian Foghiș, directorul Zonei Metropolitane Oradea, au anunțat, la finele săptămânii trecute, finalizarea studiului de fezabilitate la investiția „Legătura centura Oradea (girație Calea Sîntandrei) – Autostrada A3 (Biharia)”.

„Acest proiect este cuprins în Master Planul de Transport al României, legat de tronsonul de autostradă Borș-Suplacu de Barcău, plus legătura cu Oradea, deci are finanțare asigurată din fonduri europene prin Programul Operațional de Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Realizarea acestui proiect este o chestiune vitală pentru orașul Oradea și pentru județul Bihor, pentru că asigură conectivitatea orașului Oradea atât la sistemul european de transport, cât și o mai bună legătură în viitor cu România și cu zona metropolitană pe direcția Satu-Mare”, a spus primarul Ilie Bolojan.

Proiectul se referă la o prelungire a inelului ocolitor al orașului, pe traseu exterior zonelor urbanizate, și racord la viitorul traseu al autostrăzii A3. Asta optimizează relațiile pe teritoriul Zonei Metropolitane Oradea și, implicit, ale Oradiei cu drumurile naționale și județene conexe.

Modificări

Actualizarea SF-ului inițial a fost necesară din cauza mutării locației inițiale a nodului rutier Oradea de la km 63 la km 62 al A3, precum și a spațiului de servicii de la km 61 la km 64 al autostrăzii.

Modificările documentației tehnice inițiale cuprind:

• Menținerea nodului rutier Biharia pe același amplasament (km 60) și cu aceeași configurație, fără modificări;

• Modificarea amplasamentului nodului rutier al drumului de legătura a centurii Oradea la A3, de la km 63 la km 62, astfel încât între cele 2 noduri să fie respectată distanța de min. 2 km, conform normativului de autostrăzi PD162;

• Mutarea amplasamentului Spațiului de Servicii S3 de la km 61 în zona km 64, în apropierea graniței cu Ungaria. Acest amplasament prezintă avantaj față de amplasamentul inițial, prin faptul că Spațiul de Servicii poate fi utilizat atât de către participanții la trafic de pe A3 cât și de către cei de pe drumul de legătură de la centura Oradea la A3, la intrarea/ieșirea din țară.

„În cadrul acestor modificări, argumentele care au stat la baza îmbunătățirii documentației tehnice inițiale pornesc de la faptul că mutarea zonei de servicii mai aproape de frontieră ne permite îmbunătățirea unor activități cum ar fi cântărirea vehiculelor, verificări sanitare și tot ceea ce ține de colaborarea cu organele de resort, respectiv Poliția Română de Frontieră, pe un specific de activitate similar cu punctul de trecere de la vama Nădlac. Documentația per ansamblu nu aduce modificări care să afecteze partea de impact asupra mediului, iar măsurile de protecție sunt asemănătoare cu proiectul inițial”, a precizat Adrian Foghiș.

Lungimea totală a drumului de legătură este de 18,96 km, lățimea părții carosabile fiind de 2 x 7,00 m. Sunt propuse spre realizare 12 poduri și pasaje noi, precum și 3 noduri rutiere.

Realizarea tronsonului de inel metropolitan de centură din prezentul proiect urmărește creșterea mobilității la nivelul infrastructurii rutiere aferente rețelei TEN-T prin aproprierea municipiului Oradea de reţeaua TEN-T, ce va contribui la promovarea competitivităţii economice şi la îmbunătăţirea condiţiilor în transportul rutier de mărfuri şi călători prin conexiunea directă a Autostrăzii A3 Brașov-Borș cu municipiul Oradea.

Această investiție are în vedere devierea circulației de tranzit care în prezent se derulează prin oraș și pe actuala centură a municipiului Oradea, fluidizarea traficului în zonă, reducerea numărului de accidente, reducerea timpului de transport la punctele de destinație și a consumului de combustibil, prin mărirea vitezelor de circulație, precum și îmbunătățirea mediului din municipiu prin reducerea noxelor și a poluării sonore.

„O dată finalizat acest studiu de fezabilitate prin votul Consiliului local de astăzi, vom preda documentația integrală Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri, urmând să urmeze parcursul normal: aprobarea acestor indicatori prin Hotărâre de Guvern, demararea procedurilor de licitație pentru realizarea acestei lucrări, în paralel cu demararea procedurilor de expropriere, în așa fel încât în paralel cu lucrările la autostrada Transilvania să putem desfășura lucrările și la acest drum de legătură, astfel ca o dată cu finalizarea lor să existe și autostrada, și legătura dintre Oradea și ea.

Din datele pe care le avem, Compania de Drumuri are în momentul de față în evaluare contractarea acestei porțiuni de 60 de km dintre Borș și Suplacu de Barcău și are în vedere scoaterea la licitație în perioada următoare (toamna acestui an) a celeilalte porțiuni care nu este făcută între Suplacu de Barcău și Gilău, o porțiune de aproximativ 80 de km, evaluată la peste 800 de milioane de euro. Dacă totul va fi în bună regulă, Compania de drumuri ar putea începe lucrările la acest tronson în cursul anului viitor”, a adăugat primarul Ilie Bolojan.

Valoarea totală a investiției este de 719.515.924,96 lei, inclusiv TVA, iar durata de realizare este de 24 de luni.

Documentația tehnică întocmită va fi depusă de către CNAIR în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, axă componentă a POIM 2014-2020.

Trimite articolul

X
Taguri:
Centura Oradea – Autostrada A3 ,
CNAIR ,
documentatie tehnica ,
drum de legatura ,
studiu de fezabilitate
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    România

    Meserii noi în România: De la pilates la jocuri video și îngrijit căței – COR se reinventează
    Ministerul Muncii și Institutul Național de Statistică (INS) propun actualizarea Clasificării Ocupațiilor din România (COR), prin introducerea a 19 meserii noi, în pas cu evoluțiile de pe piața muncii.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Valea lui Mihai se pregătește pentru tranziția energetică sustenabilă
    Administrația locală din Valea lui Mihai face pași importanți spre o tranziție energetică sustenabilă, vizând o reducere semnificativă a cheltuielilor publice, prin adoptarea unor soluții verzi.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Agresor iertat de dosarul penal, dar obligat să-i achite unui elev daune morale de 8.000 de lei
    Una caldă, alta rece, pentru un tânăr dintr-un sat de lângă Oradea, acuzat că a lovit un elev, pe care l-a căutat apoi la școală, pentru a-l amenința „că-i rupe picioarele”.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Bihorul, pe locul doi la insolvențe în România, dar cu o scădere semnificativă față de 2024
    Județul Bihor se menține în topul național al insolvențelor, însă primele patru luni ale anului 2025 aduc și o veste bună pentru mediul de afaceri local: numărul firmelor și PFA-urilor intrate în incapacitate de plată a scăzut considerabil față de aceeași perioadă a anului trecut.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Florile tăiate de pe mormânt stârnesc dispută la Cimitirul Rulikowski. Vezi reacția ADP
    Într-o dimineață de mai, Tanc Gheorghe, orădean și titular al unui contract de concesiune în Cimitirul Municipal Rulikowski din Oradea, s-a întors acasă cu sufletul greu.

    BIHON Sport local

    CS Diosig revine în Liga 4 după un singur an! Echipa bihoreană a pierdut al nouălea meci în play-out
    Două echipe cu foarte mulți jucători tineri s-au întâlnit sâmbătă în ultima etapă a play-out-ului din Seria 10. Deja retrogradată în Liga 4, CS Diosig a mai suferit o înfrângere, scor 0-4 (0-2), în fața Academiei de Fotbal Viitorul Cluj-Napoca.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.