În capătul dinspre Real al prelungirii drumului expres, șantierul este în faza livrării primelor grinzi necesare atât la pod cât și la viaduct. Acestea au fost comandate la o unitate de producție din Deva și primele au fost deja turnate, în urmă cu 10 zile.
Lungimea unei grinzi de la viaduct este 24m și greutatea, de 21 tone, iar la pod, o grindă are 8m lungine și 5 tone. La viaduct lucrează firma clujeană MBS Group. Inginerul coordonator al lucrării, Pompiliu Caragia, spune că e de așteptat ca pe săptămâna viitoare să fie livrate primele grinzi de la Deva.
„Primele vor ajunge grinzile mari de la prima deschidere, cu acelea vrem să începem. Pe fiecare deschidere avem câte 12 grinzi și avem 10 deschideri. Sunt două culee, una la intrare și una la ieșire și între ele avem încă 9 pile. Vor fi 120 de grinzi în total.
Ne-am uitat pe prognoză și săptămâna viitoare sunt anunțate câteva ploi. Asta ne-ar îngreuna puțin situația. Avem lucrări de sudură de făcut și sudura pe ploaie e imposibil de realizat”, spune el.
La 70%
Inginerul estimează stadiul lucrărilor în această porțiune la 70%.
Conform graficului pe grinzi, pe finalul anului sau cel târziu la finalul lui ianuarie ar trebui să ajungă toate grinzile mari, dar atât livrarea cât și amplasarea lor e condiționată de vreme.
„Poligonul de execuție este un câmp deschis. Dacă vor fi temperaturi negative de până la -15, -20 de grade, va fi dificil de turnat betoane. Ei, la Deva, amenajează un cort dar dacă temperatura scade urât, degaba bagă tun de căldură că nu face față. Temperatura optimă ca să torni beton la parametri care trebuie aici este de cel puțin 10 grade. Nu îți permiți nicio abatere la lucrare de genul acesta, e o chestiune delicată și trebuie făcute lucrurile ca la carte că dai garanție. Noi estimăm că la final de ianuarie vor fi toate grinzile aici – 120 mari, între deschideri și 25 mici, la pod”, precizează inginerul.
Pe amplasament, prima dintre pile e gata 100%, cu tot cu cuzineții. După ce începe livrarea prefabricatelor, planul este ca săptămânal să fie montate câte un set de 12 grinzi. Cea mai înaltă dintre pile are maximum 12 m, e cea de la baza dealului.
Acum, MBS are cea mai are una dintre perioadele cele mai „aglomerate” cu muncitori, dacă în general, pe amplasament au fost, în medie, 25 de angajați, acum s-a ajuns la 35 de muncitori.
Trimite articolul
XN-ati avut timp toata vara si toamna sa montati grinzile, ati asteptat sa vina timpul ploios si frigul ca sa aveti motive sa tergiversati finalizarea lucrarii.
Bla, bla, bla…..
Herr furer, nu mai zici nimic? Parcă le-ai prelungit termenul de execuție, și așa prelungit anterior, cu 3 luni. Chiar măria-voastră spuneați că le prelungiți cu 3 luni, adică cel târziu noiembre, pentru că a plouat la Cherrapunji. Aștia acum ne dau termenul cel mai optimist de montare numai a grinzilor sfârșitul lui ianuarie. Păi cum rămâne cu finalizarea întregii lucrări până in noiembrie? Sau era vorba despre anul 2069? Cică mincinosul ăla, sfârșitul lui ianuarie, dacă nu plouă, nu ninge și nu va veni frigul. Guess what. Vine canicula. Așteptăm încasarea penalităților contractuale. Sau ați semnat contract cu dedicație?
Noi daca intarziem cu plata taxelor si impozitelor, ne executati silit. Sa vad ce faceti cu astia care nu se incadreaza nici macar in termenul de executie marit pe ochi frumosi.
pai nu asa a fost vorba ca o sa fie gata inainte de decembrie? ma bucur ca firmele de casa primesc prelungiri fara penalizare la gramada… ioaa, scuze, “macar se face ceva”… niciunul nu e bun ca celalalt…
“Drum Expres”,pe bune?nu este nici măcar centură ocolitoare.Eventual strada Drum expres.
Viaduct unde? Pe cimpie?
Vedeți, Breee, că se poate? Autostrăzile ar trebui să fie mai mult pe viaducte și prin tuneluri! Uitați-vă la Croați!