La demararea procedeului au asistat, vineri, şi directorul tehnic Mircea Ghitea şi viceprimarul Mircea Mălan. „Împingerea hidraulică a segmentelor de tablier metalic este o tehnologie mai ieftină, poate fi mai rapidă dacă sunt condiţii de lucru cu un singur fragment, şi nu cu mai multe cum e la noi, e mult mai puţin deranj cu traficul şi amenajarea pentru că se lucrează se pe un singur mal şi e o noutate”, spune Ştefan Roşca, dirigintele de şantier.
Pentru această operaţiune, executantul a adus o echipă de muncitori din Ungaria, specializaţi în operarea instrumentelor hidraulice. Acestea permit avansarea tablierului cu doar 35 de cm la o pompare, operaţiunea desfăşurându-se pe două perechi de şine de ghidaj cu atenta supraveghere a presiunii din cele două pompe hidraulice, pentru ca aceasta să fie egală.
Pe tronsoane
„Până la finalul zilei se va face împingerea a 50% din acest fragment şi mâine se va continua cu restul. Tot podul înseamnă 16 tronsoane. În trei săptămâni se vor monta celelalte trosnoane şi apoi, într-o zi sau două să facă închiderea. După ce e împins pe poziţie, podul se aşează pe reazeme pe urmă vine montajul prefabricatelor care vor fi, betonarea cu 20 de cm de beton armat şi la asfaltare. „Ideal era să am spaţiu şi să împing 80 de metri de pod dintr-una dar nu e loc pe niciun mal şi atunci se face din două împingeri”, spune Ştefan Roşca, dirigintele de şantier cu precizarea că tablierul are 400 de tone. „Podul e calculat şi pentru trafic greu dar, dacă am înţeles bine nu se va întâmpla aici”, a mai spus Roşca, punctâd că termenul la care podul Macio va intra în trafic e sfârşitul lunii septembrie.
Partea Primăriei
Şantierul Primăriei din acest proiect va începe la finalizarea podului. „Acest proiect presupune mai multe lucrări. Vor fi realizate rampele de acces în lungime totală de 163 m – cu lăţimea carosabilului de 7 m, două trotuare cu lăţimea de 2 m, reţea de canalizare pluvială în lungime de 200 metri liniari. Vom realiza iluminatul public (reţea de iluminat cu 9 stâlpi) şi pasajul pietonal la rampă mal drept, în lungime de 32 metri şi 5,5 m lăţime”, a precizat viceprimarul Mircea Mălan.
Luni, pe 23 iulie încep lucrările la sensul giratoriu de pe Dragoş Vodă. „Acesta va avea o rază de 10 m şi urmează să fie finalizat spre sfârşitul lunii august, în paralel lucrându-se la umpluturile de la rampa de pe malul stâng al Crişului. Termenul de finalizare al proiectului este 30 septembrie 2012”, a încheiat directorul Mircea Ghitea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!