Suntem încă în termenul de depunere a ofertelor, care expiră în 4 iulie 2017 iar după evaluare urmează un termen obligatoriu rezervat pentru eventualele contestaţii. Realizarea podului într-un an şi vreo patru luni, ar seta noi standarde de rapiditate în construcţiile municipalităţii, altfel cunoscute prin termenele de finalizare prelungite în mod repetat.
Primăria a pus în bugetul pe 2017 o parte din suma necesară transformării podului pietonal în rutier. Bugetul toral al lucrării este de trei milioane de euro.
Demolarea pasarelei este estimată la peste 360.000 de euro.
Pentru că se va anula piciorul din albia Crişului Repede, noul pod este descris de Primăria ca fiind ecologic. Suprastructura podul constă din două arce metalice şi tablier între ele, susţinut de tiranţi. Lungimea podului este de peste 84 de metri iar lăţimea totală de 18,6 metri. Acesta ar susţine două benzi rutiere, de câte 3,9 metri lăţimea părţii carosabile între borduri fiind de 7,8 metri. Trotuarele sunt prevăzute în consolă, în exteriorul arcelor de susţinere, cu lăţimea de trei metri, în care intră şi pista velo. Pe marginea exterioară a trotuarelor sunt prevăzute balustradele. Pasarela pietonală de la fostul Centru de Calcul a fost construită în anii 50, fiind consolidată pe parcursul anilor 2003-2004. Expertiza întocmită în anul 2016 a constatat deficienţe grave ale suprastructurii, ceea ce justifică necesitatea construirii unui pod nou, care să satisfacă atât necesităţile circulaţiei auto, cât şi cea pietonală. Acesta va crea un culoar de circulaţie care va atrage traficul de pe podurile Sf. Ladislau şi Decebal, având şi rolul de a descongestiona traficul pe străzile adiacente.
Citiți principiile noastre de moderare aici!