BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Pe Autostrada SF Oradea – Cluj, în 2020

Pe Autostrada SF Oradea – Cluj, în 2020

la 21 July 2017 12:48 Reactualizat la: 21 July 2017 13:30

Pe Autostrada SF Oradea – Cluj, în 2020

21 July 2017 12:48 Reactualizat la: 21 July 2017 13:30
Ministrul Transporturilor şi directorul CNAIR au făcut la Oradea o serie de anunţuri foarte optimiste. Rămâne de văzut ce se va întâmpla pe şantiere.
Scris de farcas - Ministrul Transporturilor şi directorul CNAIR au făcut la Oradea o serie de anunţuri foarte optimiste. Rămâne de văzut ce se va întâmpla pe şantiere.

Trimite articolul

X

SF. Acronimul înseamnă, pentru cei familiarizaţi cu proiectele de infrastructură, „studiu de fezabilitate”. Sau, pentru toţi ceilalţi, „ştiinţifico-fantastic”. În cazul autostrăzilor din România, acestea sunt şi rămân în stadiul de SF. Vezi cazul autostrăzii Oradea – Cluj, una care, în mod tragi-comic, rămâne cât se poate de SF.

Sosiţi la Oradea, ministrul Transporturilor şi directorul general al CNAIR au pomenit acronimul „SF” de mai multe ori, atunci când s-au referit la proiectele de infrastructură importante pentru judeţul Bihor şi pentru regiunea de Nord-Vest a ţării, că vorbim despre autostrăzi, centuri sau, iată, mult-aşteptata electrificare a căii ferate Oradea – Episcopia Bihor, într-o eră în care calitatea reţelelor de transport generează dezvoltare sau, în cazul României, mai degrabă subdezvoltare.

Presiunea ungurilor

Redactorul JB&BIHON a smuls de la directorul general al CNAIR, Ştefan Ioniţă şi un an în care vom putea călători pe autostradă între Oradea şi Cluj: 2020. Pare cu adevărat SF, atunci când păşeşti azi pe tronsonul autostrăzii abandonate Suplacu de Barcău – Borş. Iar în Sălaj nu există nici măcar un şantier abandonat. „În luna septembrie o să vedeţi pe SEAP şi anunţurile pentru celelalte sectore”, promite şeful Companiei naţionale de drumuri.

2020 este anul în care partea maghiară şi-a asumat că ajunge cu autostrada pe graniţa cu România, lângă Oradea (Nagykereki – Hu/Tămăşeu – Ro). Însă, dacă pe partea română, situaţia bălteşte, în Ungaria, se munceşte, şantierele fiind deja în toi!

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc promite că anul acesta vor exista noi constructori pentru tronsonul Suplacu de Barcău – Borş. Tronson care va fi împărţit în trei, pentru mai multă operativitate. Însă anul acesta nu se va mişca nimic pe şantier. Pentru 2017, la Bucureşti e suficient că vor fi anunţaţi câştigătorii. Şi aceasta, dacă linia de parcurs asumată de Guvern va fi respectată. Adică la mai bine de un an de la rezilierea contractului cu spaniolii de la Corsan… Totul, chit că timpul nu prea mai are răbdare cu oamenii. Şi nici cu ţara, în contextul unei lumi globalizate tot mai competitive.

„Vor fi trei secţiuni pe Suplacu de Barcău – Borş, pentru a nu mai avea problemele din anii trecuţi. Acolo am avut un constructor neserios. În loc să facem promisiuni că se circulă pe autostrăzi încă de anul acesta, trebuiau să se ia măsuri pentru mobilizarea constructorului. Dar sunt convins că vom avea o mobilizare mult mai serioasă”, s-a exprimat ministrul Cuc, critic la adresa predecesorilor şi încrezător că în mandatul său, constructorii vor fi operativi şi vor sta drepţi, în relaţia cu Statul Român. Un Stat Român pe care Cuc îl vede corect în relaţia cu constructorii, despre care nu are o părere bună.

Legătura Oradea – autostradă

În privinţa legăturii Oradiei cu viitoarea autostradă ce va trece pe la Nord de oraş, lucrurile sunt şi acolo întârziate. Primăria Oradea a făcut un SF, l-a predat Ministerului şi acum aşteaptă ca Guvernul să ducă proiectul la îndeplinire, prin POIM – fonduri europene. Încă lipseşte angajamentul ferm al factorilor de decizie din Capitală.

razvan-cuc-si-ioan-mang

„Îl evaluăm şi dacă constatăm că se ridică la cerinţele Jaspers şi ale Comisiei, va fi făcut prin prin POIM. Proiectul valorează 100 de milioane”, s-a exprimat directorul general Ioniţă, la Oradea. Este de dorit ca legarea Oradiei la viitoarea Autostradă, pe la Biharia „să prindă din urmă autostrada”, după cum s-a exprimat noul şef de la CNAIR, instalat în funcţie în ianuarie 2017. Dacă nu, „există descărare de pe autostradă pe DN19, printr-un nod”, spune acelaşi Ioniţă. Semn că şi Oradea ar putea ajunge în situaţia Timişoarei, peste câţiva ani. Adică fără o legătură civilizată cu autostrada. Desigur, dacă autostrada aceasta va coborî, finalmente, din SF şi va ajunge sub roţile maşinilor ce circulă bară în bară azi, pe DN1, între Oradea şi Cluj.

Trimite articolul

X
Taguri:
autostrada ,
CNAIR ,
ministrul transporturilor ,
Oradea Cluj ,
proiecte ,
razvan cuc ,
studiu de fezabilitate
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Sport local

    Campioana mondială a pierdut „finala” din „optimi” la lovituri de departajare!
    Cu evoluții modeste la actuala ediție, campioana mondială en-titre a părăsit Campionatul Mondial după optimile de finală.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    FOTO-VIDEO
    Mai multe femei din Republica Moldova, exploatate sexual de o conațională într-un apartament din Oradea
    Procurorii DIICOT Oradea au reținut marți o femeie de 52 de ani, originară din Republica Moldova, acuzată de trafic de persoane și proxenetism.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Donare multiorgan în Bihor: tânăr de 22 de ani în moarte cerebrală dă viață altora
    La Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor a avut loc o prelevare multiorgan de la un pacient în vârstă de 22 de ani, aflat în moarte cerebrală.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Mai mult de jumătate dintre autospecialele SAJ Bihor sunt învechite. Cinci dintre ele au parcurs peste 1.000.000 km
    Mai bine de jumătate dintre autospecialele utilizate pentru transportul pacienților orădeni la spital sunt mai vechi de șapte ani, cele mai vechi fiind fabricate în perioada 2008-2009. Potrivit crisana.ro, toate au parcurs peste 500.000 de kilometri, iar cinci dintre ele au depășit chiar un milion de kilometri.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Simulare de urgență la Oradea: cutremur și incident radiologic în același timp
    Marți, 27 mai, începând cu ora 18:00, pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Crișana” Bihor vor desfășura un exercițiu cu forțe și mijloace în teren.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Precizări ale DNA în cazul inculpării șefului Direcției Agricole Bihor. Este anchetată și o funcționară din instituție
    Direcția Națională Anticorupție a venit cu precizări în cazul punerii sub control judiciar a directorului executiv al Direcției pentru Agricultură Bihor, Nicolae Hodișan, inculpat marți de procurorii DNA Oradea sub acuzația de abuz în serviciu, dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată. 1
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.