„Le mulţumesc pentru implicare fostului director general al CNADNR, domnul Neaga, actualului director, domnul Homor, precum şi directorului regional de la Cluj, domnul Cecan. Acest pasaj pe care-l deschidem astăzi reduce cu zece minute bune traseul de pe Centură spre ieşirea în direcţia Cluj. Când vor fi finalizate cele două pasaje aflate în lucru, împreună cu pasajele municipalităţii, vom putea circula pe Şoseaua de Centură de la un capăt la altul fluent, fără giratorii, fără ambuteiaje, fără alte blocaje în trafic. Este o investiţie guvernamentală făcută de la zero pentru Bihor, pentru Oradea şi nu numai, inclusiv pentru cei ce tranzitează oraşul”, a declarat prefectul Pop, cu această ocazie. La cererea lui Pop, oamenii de la Drumuri şi Poduri au dat la o parte balizele de semnalizare rutieră ce împiedicau accesul pe pasaj, pentru a da liber la circulaţie.
O dată cu acest pasaj, Centura a fost prelungită cu 1,78 kilometri până la ieşirea pe DN1 spre Cluj, peste calea ferată, pasajul propriu-zis fiind lung de 76 de metri şi lat de 19,6 metri. Înălţimea pasajului este de 9 metri, pentru a permite electrificarea ulterioară a căii ferate. Investiţia s-a ridicat la 14,6 milioane de lei, fără TVA.
Pasaj finalizat rapid, dar conductele…
O dată cu acest pasaj, şoferii vor evita să mai stea la bariera CFR, evitându-se astfel ambuteiajele din acea zonă. Investiţia a fost finalizată în toamna anului trecut, însă nu s-a dat drumul circulaţiei, deoarece au trebuit mutate conductele de apă ce treceau exact pe sub pilonii pasajului. Şeful secţiei Oradea de la Drumuri şi Poduri, Octavian Balog, a transmis că exista pericolul crăpării conductelor vechi, dacă nu se făcea trecerea pe conducte noi, cu traseu deviat, cu betonarea celor vechi. Pasajul propriu-zis a fost finalizat cu cinci luni înainte de termen, dar finalizarea lucrării de deviere a conductelor a întârziat cu o lună, motiv pentru care vor fi calculate penalităţi de întârziere, la recepţia lucrării, a transmis prefectul Claudiu Pop. Întrebat de ce proiectul pasajului a fost aprobat peste magistralele de apă, reprezentantul CNADNR, ing. Balog a declarat: „Acum e tardiv să căutăm vinovaţi. După câte ştiu eu, conductele au fost predate proiectantului cu altă poziţie. În momentul în care s-a poziţionat culeea, atunci s-a dat seama că aceste conducte au o deviaţie faţă de plan. Avem o ântârziere, într-adevăr, de o lună şi luaţi în calcul că alte investiţii trenează din motive tehnice, iar aici proiectantul, constructorul, beneficiarul şi-au făcut treaba bine. Eu zic că e o întârziere nesemnificativă”.
Citeşte şi: calincorpas.ro – blog de jurnalist
Citiți principiile noastre de moderare aici!