În opinia directorului Csuzi Istvan, o reducere mai mare, pentru se ajunge la procentul de 10% cerut de primar tuturor societăţilor CL, este posibilă doar prin restrângerea serviciilor către clienţi.
„Analiza este permanentă la OTL, pentru a se vedea unde este posibilă reducerea de cheltuieli. Putem arunca cifre dar realitatea este că am extins graficul serviciilor, atât numărul de km cât şi frecvenţa curselor a crescut şi, de fapt, avem nevoie de mai mulţi şoferi. Am redus anul trecut dintre mecanici şi din personalul de deservire, de munca acestora ne putem lipsi pentru că poate fi acoperită de cei care au rămas”, spune Csuzi Istvan, convins că societatea pe care o conduce nu mai suportă reduceri de costuri.
Directorul zice că s-au mai făcut reduceri „la consumul de energie electrică – consumul unitar pe km a scăzut cu un procent cuprins între 5 şi 7%, consumul de motorină a scăzut cu 0,5 l/100 km şi cheltuielile cu piesele de schimb s-au redus cu 30%”. OTL nu a investit nici în anvelopele de iarnă. „Am cam strâns cureaua până la ultima gaură. Azi nu se mai pot face reduceri decât în dauna numărului de km parcurs sau al frecvenţei curselor”, susţine managerul.
Societatea locală de transport în comun au traversat o perioadă mai agitată luna trecută, când angajaţii au organizat proteste pentru a cere măriri de salarii dar acestea s-au stins după ce conducerea le-a acordat un plus de 30 de lei la salariul brut. Liderul sindical din OTL spune că nu are ştire despre posibile viitoare reduceri de personal. „Nu am fost înştiinţat oficial despre nimic. La noi s-au redus anul trecut 26 de posturi şi nu ştiu să mai urmeze alte disponibilizări”, zice Virgil Mânz.
Citiți principiile noastre de moderare aici!