Spectacolul va avea loc pe 26 septembrie la orele 19,00. „Observând faptul că spectacolul de operă, ca gen muzical, adună din ce în ce mai mult public în sala de spetacol, dar şi faptul că oraşul nostru nu are o instituţie lirică permanentă, Teatru Regina Maria încearcă să satisfacă şi aşteptările publicului iubitor de teatru liric. Aşa s-a născut ideea punerii în scenă a uneia duntre cele mai complexe şi monumentale opere din istoria teatrului liric: Aida”, a mărturisit luni managerul Teatrului, actorul Daniel Vulcu. Piesa este o coproducţie cu Asociţia Culturală Opera Vox, un parteneriat care are la bază succesul adus de punerea în scenă a operei Nabucco la Oradea, cât şi expertiza profesională a organizării de spectacole şi turnee în ţară şi străinătate din ultimii ani. „Aida se va desfăşura sub egida Festivalului Internaţional Stagione d’Opera Italiana care oferă proiectului un plus de profesionalism, credibilitate şi valoare artistică”, aşa cum spunea preşedintele Opera Vox Ioan Vraşmaş, interpret al unui rol emblematic care defineşte o carieră de bas-Ramfis-Marele Preot.
Orchestră formată din 45 de membri. Cor: 35 de membri, soldaţi egipteni, sclavi etiopieni, roluri principale, figuraţie. O divă a operei, interpretă la Scala -Carmela Appolonio. O operă monumentală- Aida- pusă în scenă, în premieră, pe scena unui teatru cochet: Regina Maria din Oradea.
În pariul prin care încearcă să-i redea Oradiei strălucirea perioadei din anii ‘20, când aici exista o Operă, când Mozart auzise despre viaţa culturală a acestui oraş, când Oradea era gazda unor premiere mondiale, conducerea Teatrului Regina Maria mizează pe unul dintre cei mai importanţi solişti de operă din ultimele două decenii, cu un circuit impresionant pe marile scene ale lumii-Alfio Grasso. Bariton în cea mai pură tradiţie italiană, un nume de primă importanţă în lumea mondială a operei, un nume care va înnobila scena orădeană, Alfio Grasso va întruchipa rolul regelui etiopian Amonasro. El a abordat toate rolurile de bariton din creaţia operistică a lui Giuseppe Verdi şi a lui Giacomo Puccini. Întruchiparea perfectă a generalului egiptean Radames care stârneşte pasiuni şi care este principalul motiv al conflictului dintre Aida şi Amneris este talentatul şi extrem de atrăgătorul tenor italian Angelo Forte. Debutul său artistic este marcat în decembrie 2006 la Teatro Rendano din Cosenza cu spectacolul Flautul Fermecat în urma câştigării audiţiei Moz’Art Project, organizate cu prilejul celebrării a 250 de ani de la naşterea compozitorului W.A. Mozart. Frumuseţea timbrului, calităţile vocale excepţionale, ţinuta scenică impunătoare şi extrem de atrăgătoare sunt elemente care au făcut publicul şi critica să îl asemuiască pe Angelo Forte cu celebrul monstru sacru al operei Franco Corelli. În 2014, în Palatul Campidoglio din Roma, în prezenţa celor mai înalte oficialităţi ale statului italian, tenorului Angelo Forte i s-a înmânat Premio Internazionale per la Musica Roma nel Cuore. În rolul Principesei Amneris, frumoasa şi egocentrica fiică a Faraonului este Liliana Mattei Ciuca. A absolvit cu brio studiile Academiei de Muzică Gheorghe Dima din Cluj Napoca după care şi-a continuat perfecţionarea profesională ca bursieră a Ministerului Culturii Marelui Ducat de Luxemburg la Conservatorul de muzică şi artă dramatică din capitala Marelui Ducat, studii efectuate sub conducerea distinsului artist şi pedagog de origine română Ionel Pantea. În 1997, în urma unei audiţii la Staatsoper din Viena este admisă ca solistă în prestigiosul teatru. În anul 2000 a fost invitată să susțină o serie de spectacole în Mexic la Opera din Mexico City cu rolul Carmen din „Carmen” de G. Bizet sub bagheta dirijorală a lui Enrique Patron și în regia artistică a lui Jose Morales, dar și în cadrul festivalurilor „Tamaulipas” (2005) și „Mazatlan” (2006) precum și într-un turneu prin principalele orașe din Mexic, cu același rol principal din capodopera lui Bizet. Cu același rol a susținut spectacole la Salonic, Grecia (2000) și la „Megaron Musikis” sub bagheta dirijorală a lui Nicolas Trees, Ilias Tzempetonidis și Nikos Athineos, la București (2006, 2008, 2009 și 2010) la Cluj-Napoca (2007 și 2009), Madrid (2010). A interpretat pe scenele lirice din Lille, Angers, Nancy, Amiens, Limoges (Franța), Timișoara rolul Suzuki din „Madama Butterfly” de G. Puccini, la Bordeaux, Franța rolul Flora Bervoix din „Traviata” de G. Verdi, la Liege și Limoges rolul Bersi din ”Andrea Chenier” de U. Giordano, la București rolul Dalila din „Samson și Dalila” de C. Saint-Saens și Amneris din „Aida” de G. Verdi. La Monte Carlo a interpretat în anul 2009 rolul Bersi din „Andre Chenier” de U. Giordano și rolul Meg Page din „Falstaff” de G. Verdi la Opera Regală valonă.
Repertoriul artistei este unul impresionant acoperind atât şcoala italiană, cât şi repertoriul francez şi cel german şi rus, de la preclasici până la repertoriul contemporan. Orchestra formată din membri ai Operei Naţionale din Cluj, ai Operei Maghiare din Cluj-Napoca şi ai Filarmonicii Transilvania este condusă de Cristian Sandu, unul dintre cei mai importanţi dirijori români, format sub îndrumarea unpr iluştri maeştri ai baghetei precum: Victor Dumănescu, Petre Sbârcea şi Leonid Korchmar. Cristian Sandu îmbină în egală măsură repertoriul de operă cu cel sacru, simfonic sau concertant. Absolvirea cursurilor din cadrul Internațional Academy of Advaced Conducting after Ilia Musin din Sankt Petersburg i-a permis asistarea unor mari dirijori precum Valery Gergiev, Tugan Sokhiev, Gianandrea Noseda, Pavel Bubelnikov, Yuri Temirkanov. Cristian Sandu este dirijor colaborator al Operei Naţionale din Cluj-Napoca, lector universitar doctor-postură din care conduce clasa de operă a Academiei de Muzică Gheorghe Dima din Cluj-Napoca. Cel mai recent succes al său a fost marcat la Opera Naţională Bucureşti unde a dirijat premiera şi şirul primelor reprezentaţii ale noii producţii a operei Rigoletto. Regizorul spectacolului este Horia Balint, iar scenografia este semată de nimeni alta decât orădeanca Vioara Bara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!