Un spectacol prea frumos pentru un public relativ restrâns, marţi seara, în sala Enescu – Bartok a Filarmonicii de Stat. Chiar dacă pe afiş au apărut artişti cunoscuţi la nivel naţional şi chiar internaţional. Asociaţia OperAcademy, fondată de tenorul Stelian Gheorghe a pus în scenă, cu concursul instituţiei conduse de Todor Albert, un spectacol de operă de excelentă factură. Unii ar putea-o caracteriza drept ca o încălzire pentru „Nunta lui Figaro”, de Mozart, ce va fi jucată duminică seara, la Teatru, cu casa închisă. Tot în organizarea OperAcademy, în colaborare cu Teatrul Regina Maria şi Universitatea din Oradea
Dar a fost mult mai mult decât atât. Spectacolul „Amici in canto” s-a tradus prin arii celebre de operă şi nu numai, în italiană, franceză, rusă şi română. Baritonul britanic Rhys Jenkins a cântat împreună cu tenorul român Stelian Gheorghe un duet din opera „Don Carlo” de Verdi, în timp ce soprana Antonela Barnat (ex-Opera Română din Bucureşti) şi baritonul Jenkins au stârnit aplauze generoase pentru duetul romantic „La ci darem la mano”, din „Don Giovanni”, de W. A. Mozart. Tot din „Don Giovanni” a încântat şi bas-baritonul orădean Florin Mircea Ganea, în timp ce un alt orădean, tenorul Laszlo Bede, a urcat octavele cu „Dicitencello vuie”, de Falvo. Un alt orădean, tânărul bariton Levente Meszaros a preferat limba română, cântând „Codrule, codruţule”.
Soprana franceză Marine Chaqnon a interpretat cu sare şi piper „J ai deux amants”, din comedia muzicală „L amour masque” de Andre Messager, iar talentatul bariton rus Anton Markov a oferit cu nerv o arie din „Serenade de Don Juan”, de Ceaikovski, în limba sa maternă
„Giubba” lui Gheorghe
Nici opera „Pagliacci”, de R. Leoncavallo, nu a fost uitată de artişti. Mai întâi, soprana Diana Oros – Wilder, originară din Oradea a interpretat „Qual fiamma avea…”, pentru ca tenorul Stelian Gheorghe să ne dea măsura valorii sale, interpretând o arie pe cât de pretenţioasă, pe-atât de cutremurătoare: „Recitar… vesti la giubba”.
Tânăra soprană orădeancă Maria Tempfli a interpretat aria „O mio babbino caro”, de Puccini, în timp ce Rosalie Dubois a deschis spectacolul cu „Ombra mai fui”, din opera Serse, scrisă în 1738 de Handel. Orădeanca Cristina Bede (soprană) a preferat şi ea limba română, dând farmec „Muzicii” scrise de G. Grigoriu.
La final, toţi artiştii au urcat pe scenă pentru a-şi primi binemeritatele aplauze, încântându-şi publicul cu un „Brindisi”, din Traviata lui Verdi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!