Orădenii îşi vor putea cumpăra produse mai ieftine de la producătorii locali, iar aceştia îşi vor vinde produsele la preţuri mai bune. Pentru a se putea realiza aceste obiective trebuie să dispară o verigă din lanţul comercial: intermediarii. Acest lucru va fi pus în practică prin intermediul unui proiect al Asociaţiei Firmelor Bihorene (AFB) – AFB Local Market, care a fost lansat joi la Hotel Continental din Oradea.
Prima platformă de acest fel va fi realizată în parcarea Cartierului Prima Casă din Nufărul. Reprezentanţii dezvoltatorului imobiliar vor pune la dispoziţie o zonă din parcare cu utilităţile aferente unei pieţe: apă curentă, toalete, etc.
Alte platforme de acest fel vor fi realizate în incinta unor intreprinderi în zilele de salar, astfel încât angajaţii să-şi poată face cumpărăturile la preţuri mai bune. De mercuarialul preţurilor se vor ocupa studenţii de la Universitatea Oradea, care vor realiza săptămânal studii de piaţă, astfel încât producătorii vor putea afla din timp preţurile.
Producătorii locali îşi vor putea vinde produsele în cadrul unor platforme organizate periodic în cartiere şi în fabrici. Produse mai ieftine pentru consumatori şi la preţ de vânzare mai mare pentru producători. Aceasta este ideea proiectului AFB Local Market, un proiect lansat de Asociaţia Firmelor Bihorene (AFB), care vrea să şunteze marile magazine. Proiectul a fost lansat joi, 8 mai, la Hotelul Continental, în prezenţa mai multor producători locali. „În acest moment marea majoritate a producătorilor locali îşi vând produsele intermediarilor, datorită posibilităţilor reduse de a-şi împărţi resursele umaneîntre producţie şi comercializare. În multe cazuri, intermediarii urcă de 2 – 3 ori preţurile faţă de producători”, susţine Dan Octavian, directorul general al AFB.
Prin proiectul AFB Local Market, producătorii îşi vor vinde produsele direct către consumatori în cadrul unor platforme organizate periodic în diferite locuri: parcări, sedii de firme, etc.
Proiectul se adresează producătorilor locali de legume şi fructe, apicultorilor, producătorilor de lapte şi carne, de ouă, etc. Consumatorii finaţi vor fi companiile cu cel puţin zeceangajaţi, dezvoltatorii imobiliari, agenţii economici din sectorul alimentar (restaurante, hoteluri), partenerii AFB din sectorul public.
Efecte
Obiectivele acestui proiect sunt mai multe. În primul rând eliminarea intermediarilor, care va duce, implicit la creşterea veniturilor micilor producători şi creşterea coşului zilnic al salariatului. Parteneri în cadrul proiectului sunt producătorii locali, Departamentul de marketing şi Management din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Economice al Universităţii Oradea şi Asociaţia Studenţească ARISE. Producătorii locali îşi vor desface produsele proprii. Studenţii vor realiza în cadrul practicii studenţeşti cercetare de piaţă vizavi de mercurialul preţurilor. „Astfel, noi vom şti în permanenţă care sunt preţurile pe piaţă şi vom putea avea preţuri mai mici în platformele de vânzare pe care le vom organiza”, a explicat Dan Octavian.
Prima dintre aceste platforme va fi organizată în Cartierul Prima Casă din Nufărul. „Vom pune la dispoziţie o parte din parcare cu toate utilităţile necesare unui punct de vânzare: apă şi toalete. Bariera va fi ridicată în această perioadă”, ne-a informat Denisa Catană, director de vânzări la Cartierul Prima Casă. Alte platforme vor putea fi organizate în cadrul unor întreprinderi în zilele de salar, dar şi direct la producători pe bază de comandă. Pentru ca proiectul să se poată bucura de succes AFB va încheia parteneriate cu producătorii locali.
Citiți principiile noastre de moderare aici!