Suntem ocoliţi de investitori din cauza stării deplorabile a DN 76 şi a veşnicei „fata morgana”: Autostrada Transilvania. Era concluzia unui desant al oamenilor de afaceri împreună cu presa, la ceea ce trebuia să fie un cap de pod al Autostrăzii Transilvania, şantierul în paragină situat între comunele Cetariu şi Sălard. Un tablou perfect pentru a ilustra managementul dezastruos de la fosta CNADNR, management tradus în pierderi necuantificabile pentru economia Bihorului.
Dintre pierderile invocate, FPB a amintit firma Mercedes, care a decis să nu investească în România, ci în Ungaria, iar Gheorghe Silaghi, patronul firmei de transport Rozoti Spedition, a explicat că înregistrează pierderi de circa 20% din cifra de afaceri deoarece şoferii sunt nevoiţi să se târască pe drumurile naţionale. Şi la fel ca el, alte 1.000 de firme de transport din Bihor. Săptămâna trecută, Uniunea Naţională a Patronatului Român, la care e afiliată şi FPB, a cerut premierului să devină parteneri ai Ministerului Transporturilor, pentru a urni lucrările la autostrăzi. A fost singurul refuz al premierului, din totalul de cinci cereri formulate de patronat.
Pe 28 octombrie, la ora 10:00, sătui de faptul că la Autostrada Transilvania „nu s-a excavat nicio roabă” de ani de zile, oamenii de afaceri din Federaţia Patronilor Bihor și Partidul Popular Maghiar din Transilvania, sub înaltul patronaj al Uniunii Naționale a Patronatului Român, organizează un miting pe biciclete la care se anticipează că vor participa peste 100 de amatori ai mersului pe bicicletă. Vasile Fonoage, preşedintele Comisiei Transporturi a UNPR, spune că plecarea va fi la ora 10:00, din Parcul Traian, şi va avea ca punct terminus pasajul de trecere dintre comunele Cetariu şi Sălard.
Citiți principiile noastre de moderare aici!