În ciuda observațiilor făcute de Opoziția liberală și nu numai, vizavi de calitatea asfaltului aștenut, vicepreședintele Consiliului Județean, Ioan Mang, asigură că stratul de asfalt are minimum 5 centimetri grosime.
Mang promite că până la finalul lunii octombrie vor fi așternuți 137 kilometri covoare de asfalt, în tot județul. Mai mult, în ședința CJ Bihor de sâmbătă, ar urma să fie votată suplimentarea kilometrilor până la 150, promite șeful PSD Bihor.
Zona Oradea, la urmă, printre ploi…
Însă, în zona Oradea abia s-a adjudecat licitația, iar Drumuri Bihor promite să asfalteze cei 30 de kilometri într-o lună. Adică un kilometru pe zi, transmite Mang. În zona Tinca, din 34,6 kilometri prevăzuți în plan, s-au asfaltat doar 6,7 kilometri. În zonele Marghita, Aleșd și Beiuș lucrările sunt mult mai avansate, primele două zone primind bonusuri în materie de kilometri asfaltați. În zona Marghita, s-au asfaltat 33,6 km, din cei 34,8 km prevăzuți. În zona Aleșd, din cei 17,3 kilometri prevăzuți, s-au asfaltat deja 11,6 km. În zona Beiuș, s-au asfaltat 17, din cei 21 de kilometri promiși.
„În 2019, Consiliul Județean a avut cel mai mare program, din 1990 până în prezent. Facem într-un an cât 8 ani din ce au făcut ceilalți, înainte, cu un buget de 28 milioane de lei”, spune Mang.
„De la Tileagd până la Bucea se poate merge în condiții foarte bune pe drum, fără gropi. Se poate călători foarte bine pe acest drum județean. Se poate ajunge la Cluj ocolind Piatra Craiului, pe DJ 108 I”, anunță Mang, precizând că drumul Vadu Crișului – Șuncuiuș este în lucru și mai rămâne de asfaltat ruta Chistag – Aștileu.
De asemenea, în zona Marghita, de la mănăstirea din Voivozi, între Pădurea Neagră și Budoi se vor asfalta 1,2 kilometri, suplimentar față de programul inițial. În zonele Marghita și Aleșd lucrează firma SC Carier SRL Marghita. În zona Beiuș, contractor este SC Asfamixt SRL Biharia.
„În acest moment, locuitorii din zona Beiuș pot circula la Cluj pe un drum foarte bun, fără gropi, pe ruta Beiuș – Delani – Remetea – Roșia – Damiș – Bratca – Bulz – Bucea. Mult mai rapid decât orice alt traseu. Nu mai trebuie să vii pe la Oradea. Sunt serpentine și la Bratca, dar nu ca la Piatra Craiului. Și iarna va fi mult mai convenabil”, afirmă vicele Mang. În zona Beiuș, ruta DN 76 – Petrani este în lucru (1 km) și mai rămâne de asfaltat drumul Petrani – Uileacu de Beiuș – Borz.
În zona Tinca, lucrază Imperial Pro Construct SRL Vărășeni. „A fost o contestație, au început mai târziu decât ceilalți”, spune Mang, precizând că, în plus față ce cei 19 km inițial, ruta Batăr – Belfir – Cociuba Mare – Petid – Șoimi va primi asfalt nou pe alți 3 kilometri, adiționali.
Și pentru zona Oradea se promit 3 kilometri suplimentari, ca asfaltul să ajungă pe toată ruta între
Alparea și Copăcel. „Vrem ca pe ruta Inand – Cefa – Berechiu – Sânnoicolau Român – Roit – Toboliu – Girișu de Criș – Sântandrei – DN 79 să fie un drum foarte bun, așa cum ar trebui să fie peste tot drumurile județene, comunale, naționale”, prefigurează Ioan Mang.
Balcul, luat sub pulpană. Șuncuiușul, lăsat de izbeliște
Vicepreședintele Consiliului Județean anunță demararea investițiilor pe alte drumuri, precum e cel din Roșia spre Aștileu, prin PNDL, în valoare de 78 de milioane de lei + TVA. Sau Drumul Apusenilor.
Tot Consiliul Județean a alocat, în acest an, 11 milioane de lei către primării din județ, pentru modernizarea drumurilor comunale. Însă același Consiliu Județean evită să ia inițiativa, în cazul drumului comunal pietruit, ce duce spre peștera Ungurul Mare din Șuncuiuș, lung de doar 1 kilometru! „Am alocat bani către primării pentru pietruiri și covoare asfaltatice. Dar a transforma un drum comunal într-un drum asfaltat, aceasta înseamnă proiect și execuție”, explică Ioan Mang lipsa de inițiativă a Consiliului Județean, pentru o comună hiper-turistică, dar cu primar PNL, așa cum este Șuncuiușul. Ca și cum a trage de timp este o scuză pentru a nu face nimic…
În schimb, CJ Bihor a preluat un drum comunal din nord-estul Bihorului, la Balc, care se conectează cu Sălajul. „Vom prelua sâmbătă o porțiune de drum comunal care pleacă din Balc, până la Camăr (Sălaj), întrucât dincolo, în Sălaj, este drum județean asfaltat. Îl vom prelua sâmbătă, cu voturile PNL, pentru a-l face la 6 m lățime, să meargă până în Sălaj”, spune Mang. Însă, în privința drumului comunal turistic din Șuncuiuș, este încă nehotărât. „O să dăm la comună bani ca să îl asfalteze, la Șuncuiuș”, a afirmat Mang, după ce inițial vorbea despre posibilitatea ca CJ să preia acel drum pe care, an de an, se plimbă zeci de mii de turiști ajunși la Șuncuiuș… Doar turismul nu reprezintă o prioritate reală, în acest mandat al conducerii Consiliului Județean.
Trimite articolul
Xla ata ajunge limba folosita sa ii spele fundul lui pastor, pe final o dam pe drum
Anunta ne doar cand pleci ! Doar rau ai facut acestui judet! Ai promovat servilismul si incompetenta. Rusine sa iti fie
Ce nu a inteles lumea ca planul a fost depasit fata de anul precedent doar la capitolul promisiuni nu si la capitolul realizari.
asteptam cu sufletu la gura sa te vedem cimentat la 2 metri nenorocitule
Mistrețul ăsta mai e și profesor?????
La ochi drumul pe care s-a pozat mangeala nu are latimea reglementata de 6m. Asa ca daca il mai subtiaza mult poate ca face si 500km din cei 150. Cat despre acostament…..pamant! Praf si pulbere este aceasta organizatie de hotie in masa numita cjb, praf si pulbere….pamant! Astia or aruncat pe jos niste asfalt si acum se lauda ca asta ar fi drum modernizat!!
Se vede din imagini ca se fac carpituri, bataie de joc, drumuri fara borduri cu un strat superficial de bitum care se va degrada dupa 2-3 ninsori mai serioase si se va constata ca banii au fost aruncati pe apa sambetei.
Da sunt serpentine și la Bratca , dar la cum sunt făcute prin curbe mai lasă de dorit domnu Mang , eu nu cred ca ati fost pe acolo sa vedeți la cât sunt de prost făcute , , iar cand te întâlnești cu un TIR pe acea porțiune nu prea ii plăcut ., .. nu mai este mult și ciuma Roșie va dispărea Tic Tac Tic Tac ⏱ ., împreuna cu primaru din Bratca care este o dezamagire pentru comunitate câte și-au pus toate speranțele in el când a fost ales dar este o n-are dezamagire care in aproape 4 ani nu se poate lauda cu multe realizări .. Ca a deschis un punct sanitar pentru oameni in Damis , și ca a asfaltat un drum in Beznea astea nu sunt mari Realizări in 4 ani … dar ce sa zici PSD ., nu trebuie sa te uiți decât la vecini in Suncuius și o sa vezi diferența unde este primar PNL
Dar cu satul Valea Crisului com Bratca.jud Bh ce faceți L ați uita
Diferenta dintre PCR si Psd, ambele au de indeplinit un plan bombastic, dar in timp ce Pcr se lauda cu depasirea planului, foaita lor mai degenerata din toate punctele de vedere ale vremurilor noastre se lauda cu neindeplinirea planului. Asta chiar e o revolutie a valorilor. Si marmota batrana ne amageste in continuare, incercand parca sa mascheze siretlicul cu mustatile, ca nah se apropie iarna si trebuie sa fii vorace de credite politice…
UN MINCINOS DE CLASA……….
Nu vorbeste nimeni despre DN1, in urcare pe Piatra Craiului dinspre Cornitel. In curba la Petricica, se duce drumul (din nou) la vale rau de tot! Sunt niste valuri in asfalt, de nu esti atent dai cu baia de ulei! E o problema ce cere rezolvare urgenta si lucrari serioase la infrastructura drumului, ca altfel va fi mult mai rau.
Domnu BUTIRI .,, acolo trebuie sa îl întrebam și pe domnul Primar GABORAȘ Alexandru , ce face cu Valea Crisului și cu apa promisa pentru comuna Bratca și multe altele pe care le-a promis in campanie , Dar ce sa faci dacă face parte tot din PSD , . Numai ca oameni și-au pus speranțele in el fiind director la liceul din Bratca , numai ca și Primar ii o mare dezamagire