Rectificarea de buget ce va fi votată azi de către consilierii judeţeni nu va cuprinde vreo nouă alocare bugetară către clubul de fotbal. Consiliul Judeţean alocase 500.000 la începutul acestui an, însă nici aceşti bani nu au mai fost viraţi în conturile clubului, preşedintele Cornel Popa motivând cu complicaţiile aduse de insolvenţă şi neplata datoriilor către Finanţe.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, Horia Carţiş, a existat o confuzie: iniţial, s-a crezut că finanţatorul Mihai Giurgiu cere ca CJ Bihor să aloce pentru FC Bihor 1,5 milioane de lei doar pentru 2015, însă, de fapt, suma este pentru anul competiţional 2015 – 2016. Aşadar, banii nu sunt ceruţi toţi în acest an. Astfel, Consiliul Judeţean va trebui să aloce 1 milion de lei din bugetul pentru 2016, pentru returul campionatului şi play-off.
Rezolvarea, la Giurgiu
Şi fondurile deja alocate la începutul anului – 500.000 de lei – vor fi virate către club abia după ce va fi lămurită problema insolvenţei, transmite purtătorul de cuvânt Horia Carţiş. „Banii vor fi viraţi după ce e reglementată într-un fel sau altul problema insolvenţei şi problema plăţilor către Finanţe. Conform legii, CJ Bihor nu are voie să vireze fonduri către o entitate ce nu are plătite dările către stat. În funcţie de rezolvarea pe care o va găsi noul partener (Mihai Giurgiu – n.red.), şi Consiliul Judeţean va vira partea sa”, declară Horia Carţiş.
Potrivit lui Carţiş, Adunarea Generală a Asociaţilor (AGA) de la FC Bihor a decis ca Mihai Giurgiu să vireze o primă tranşă către club, pentru achitarea datoriilor, până în 10 septembrie. „Este vorba despre circa 200.000 de euro”, informează Carţiş.
Pe ordinea de zi a CJ Bihor nu figurează nici aprobarea noii organigrame de la FC Bihor, unde preşedinte este Mihai Giurgiu. „Deocamdată, rezolvarea a fost dată prin AGA FC Bihor. Că de aceea are CJ Bihor reprezentanţi în AGA. Se punea problema unei Hotărâri de CJ, pentru informarea consilierilor privind modificările survenite şi rectificarea bugetului alocat. Însă, cum nu se modifică bugetul alocat, nu mai este nevoie de o Hotâre de Consiliu”, transmite Carţiş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!