Candidatul PDL la Consiliul Judeţean Bihor, Radu Tirle, îl întreabă public pe primarul Ilie Bolojan de ce nu a sprijinit, pe când era prefect, iniţiativele Consiliului Judeţean, prin care se cerea de la Guvern finanţare pentru modernizarea pistei aeroportului.
Radu Tirle a venit cu un document din 2006, semnat de preşedintele CJ de atunci, Kiss Alexandru, prin care se cerea practic, bani pentru aeroport, de la Guvernul Tăriceanu. Potrivit lui Ţîrle, Bolojan a refuzat atunci să semneze acel act şi nu a sprijinit demersurile Consiliului Judeţean pentru pista aeroportului nici ulterior, în 2007, când a ajuns secretar general al Guvernului.
Luceafarul, „tun imobiliar”
Altă întrebare pentru actualul primar de Oradea este, de ce deşi era prefect la acea dată, nu a blocat actualul cartier Luceafărul, pe care-l consideră „un tun imobiliar”, atunci când acest proiect a fost demarat, în 2005. Radu Tirle spune că DNA anchetează în prezent dedesubturile acestei afaceri, spunând că, prin înstrăinarea acelui teren către firma Selina de către administraţia Kiss, Bihorul a fost văduvit cu 17 milioane de euro. La acest capitol, Radu Tirle s-a lăudat cu faptul că în mandatul său nu a înstrăinat terenuri ale judeţului către firme, ci doar pentru noi sedii ale instituţiilor publice, precum cel al Ambulanţei, de pe strada Sucevei.
Aceste întrebări au fost puse de ex-preşedintele Radu Tirle după ce a fost acuzat de Cornel Popa şi Ilie Bolojan de felul în care a gestionat aeroportul. Ţîrle a fost arătat cu degetul pentru faptul că nu sunt curse internaţionale pe aeroport şi pentru că proiectul de modernizare al pistei nu are finanţare. În replică, Ţîrle spune că proiectul a fost aprobat de minister şi că actualul Guvern va trebui să-i găsească şi finanţare din fondurile europene. „E primul la semnat şi e doar o problemă de timp până când se vor primi banii”, e convins candidatul PDL. Ilie Bolojan pusese la îndoială inclusiv calitatea proiectului pentru pistă – văzut ca un posibil motiv pentru care nu a primit încă finanţare. Ţîrle respinge categoric şi acest aspect, arătând că proiectul a primit în comisiile din minister peste 90 de puncte, din maximum de 100. Candidatul PDL consideră că, prin acuzaţiile sale, primarul orădean „şi-a jignit propriul judeţ”.
Acuzat şi pentru că nu ar fi acordat facilităţi menite să atragă operatori aerieni, Ţîrle spune că dacă acorda tratament discriminatoriu unor companii, proiectul de modernizare a pistei din bani europeni cădea din start, devenind neeligibil. Răspunzând la o altă critică formulată de Bolojan, fostul preşedinte de Judeţ a arătat că Oradea are o taxă de aterizare mai mică de Clujul: 7 euro, faţă de 8, cât e la Cluj-Napoca. Radu Ţîrle subliniază faptul că tocmai din cauza pistei învechite a aeroportului, la Oradea nu există zboruri internaţionale. „Aeroportul nu e staţie de autobuz. Unde să aterizeze avioanele, pe palma cuiva?!”, întreabă candidatul, subliniind că la Oradea pot ateriza doar avioane uşoare, precum ATR 42 şi Saab 340, însă nu şi aeronave Boeing sau Airbus, cu care se operează de regulă în transportul aerian internaţional.
Primarul Ilie Bolojan nu a putut fi contactat pentru a răspunde la întrebările lui Radu Tirle.
Citiți principiile noastre de moderare aici!