Holul Bibliotecii Universității din Oradea este gata să-i primească pe orădenii curioşi să vadă expoziția organizată de studenții de la Facultatea de Arte Vizuale din Oradea, specializarea Design, cu ocazia finalizării studiilor. Aceasta rămâne deschisă până la sfârşitul verii. Proiectele au presupus multă muncă şi investiţii din partea absolvenţilor care au ales teme dintre cele mai diverse: de la mobilier de sufragerie destinat relaxării și destinderii, proiectarea unui nou model de legături snowboard la crearea unor personaje destinate jocurilor video. Un nou model de legături snowboard, mai simplu de utilizat, la fel de sigur şi mai efecient decât legăturile clasice e lucrarea care a impresionat dascălii şi i-a convins să-i dea trei note de zece autorului: Iulian Costea.
Nufăr şi geometrie sacră
Şi-a propus să confere, la absolvirea facultăţii, “Identitate vizuală pentru Societatea de Istorie Naturală NYMPHAEA”.
A avut ocazia să cunoască încă de când era mică care sunt proiectele pe care Societatea de Istorie Naturală Nymphaea le-a organizat, părinții ei fiind membri fondatori.
“Am ales această temă, în primul rând deoarece crearea unei identitati vizuale face parte din ramura graphic designului, domeniu în care doresc să mă specializez și în care să profesez pe viitor”, spune Mira Huza.
Societatea de Istorie Naturală Nymphaea este o organizație neguvernamentală, apolitică, independentă, fără scop lucrativ, cu caracter științific, cultural și educativ. A fost înființată în anul 1993, în Oradea, din inițiativa unui grup de naturaliști și specialiști din domeniul cultural. Pe lângă grupul de inițiatori, provenind de la Secția de Științele Naturii a Muzeului Țării Crișurilor, mai fac parte din organizație, ca membri fondatori și specialiști de la secțiile de istorie și etnografie.
“Înainte de a mă apuca de schițe, am selecţionat anumite elemente care au avut menirea de a ma inspira în vederea realizării elementelor grafice. Conceptul de la care am pornit și pe care am vrut să mă axez este cel inspirat dintr-o floare de nufăr. Deoarece numele asociaţiei este Nymphaea şi semnifică o specie aparte de nufăr, nufărul termal, am considerat că ar fi cel mai potrivit ca logoul să resprezinte o floare de nufăr stilizată. Pe măsură ce am relizat mai multe variante de schiţe am decis să combin forma unui nufăr cu geometria sacră și anume, simbolul floarea vieții. Floarea vieţii este o structură care se poate multiplica la infinit şi este baza a tot ceea ce există în Univers. De asemenea am vrut să surprind în logo forma zimţată a frunzei de nufăr, care deosebeşte nufărul termal de restul speciilor”, spune Mira.
Structură logică
Din multitudinea de schițe, tânăra a ales un model care să reprezinte floarea și frunza de nufăr văzute de sus cu 6 axe de simetrie, în plan, în care 2 exemplare de floarea vieții se suprapun, defazate la un unghi de 45 de grade, rezultând o floare cu 12 petale ale căror vârfuri depășesc cu puțin marginea zimțată și stilizată a frunzei.
Logo-ul a fost relizat în diverse game cromatice, de la verde spre albastru, optând în final, pentru culoarea turcuaz. “Nufărului, ca plantă, îi corespunde culoarea verde, iar apei, mediul în care trăiește, culoarea albastră. Din combinarea celor două culori, ale vegetalului și ale acvaticului, a rezultat culoarea finală, turcuaz, stabilită pentru definirea logoului. Fiind alese simbolul şi culoarea pentru noua identitate vizuală, am încercat mai multe variante de fonturi, urmând să aleg cea mai bună opţiune atât din punct de vedere al lizibilităţii, pentru a putea fi folosit atât la dimensiuni mari, cât şi mici şi din punct de vedere compoziţional. Din multitudinea de fonturi încercate pentru noua identitate vizuală a Societăţii de Istorie Naturală Nymphaea am ales fontul Pier Sans deoarece am considerat că este cel mai indicat să folosesc un font Sans Serif, simplu şi modern. Logo-ul a fost aplicat pe diverse imprimate și suporturi, respectându-se proporțiile acestuia, compoziția și paginația. Astfel am creat designul pentru modele de cărți de vizită, foi cu antet, mape, plicuri, copertă pentru CD, agende, legitimații, tricouri, șepci, căni, pungi, și altele, care se pot vedea atât pe planșele de prezentare cât și pe masă ca si machete. În vederea realizării websiteului am ales varianta cu o singură pagină ca și interfață, deoarece este făcut în aşa fel încât structura să fie una logică, simpla si ordonată”, explică Mira Huza. Artista consideră că acest model captează atenția privitorului, îl face să navigheze cu ușurință și facilitează găsirea informațiilor importante.
“În final, sper ca munca mea să fie apreciată și de membrii societății Nymphaea urmând să se discute într-o ședință adoptarea noii identități vizuale, ale aplicațiilor de logo și a websiteului. Doresc să le mulțumesc tuturor dascălilor care m-au îndrumat în acești ani și în special coordonatorilor de licență conf. univ. dr. ing. Mărieș Radu și asist. univ. Brad Sorin, pentru sprijinul acordat pe parcursul pregătirii lucrării de licență”, a ţinut să precizeze Mira Huza.
Stundenții care expun:
-Bara Petru – Proiectarea unei bucătării multifuncționale
-Buciuman Alina – Amenajarea unui spațiu pentru servicii comerciale și alimentare în benzinării
-Chișe Andrei – Mobilier de sufragerie destinat relaxării și destinderii
-Costea Iulian – Proiectarea unui nou model de legături snowboard
-Huza Mira – Identitate vizuală pentru Societatea de Istorie Naturală NYMPHAEA
-Indrie Gabriela – Morfologia spațiului educativ primar
-Jurca Paula – Proiectarea și amenajarea unui refugiu montan pentru turiști
-Lascu Cristina – Refugiu urban pentru călători
-Martin Oana – Crearea ilustrațiilor pentru un caiet de lucru de limba engleză pentru clasa pregătitoare
-Pantea Cosmin – Character design-crearea unor personaje destinate jocurilor video
-Pavel Sidonia – Crearea identității vizuale a orașului Oradea, centru turistic european
-Suciu Sebastian – Crearea unei identități vizuale pentru o firmă producătoare de ceaiuri
-Șumalan Cristina – Amenajarea unei bucătării funcționale de mici dimensiuni
-Țicărat Alexandru – Concept caroserie tip Hyper Car
-Zăpodeanu Dalina – Mobilier multifuncțional pentru spații mici
-Negură Lilia (absolventă în 2012) – Designul grafic de mișcare în animația de scurtmetraj AEQUILIBRIUM
-Coordonator științific:
conf. univ. ing. dr. Măries Gh. Radu Emil
-Coordonator de specialitate:
asist. univ. designer Sorin Ovidiu Brad
-asist. univ. designer Norbert Coştean.
Citiți principiile noastre de moderare aici!