De la anul, ÖBB va opera un tren pe ruta Viena – Budapesta – Oradea – Cluj Napoca, cu următorul program de circulație: Viena (ora 10:42) – Budapesta (13:19) – Oradea (19:44) – Cluj – Napoca (22:25), espectiv Cluj-Napoca (07:40) – Oradea (10:21) – Budapesta (14:40) – Viena (17:21 – ora Austriei). O călătorie între Oradea și Viena va fi realizată în 8 ore, potrivit datelor furnizate de ÖBB.
Această rută și programul său orar au fost deja publicate pe site-ul oficial al transportatorului feroviar austriac.
Grupul ÖBB are peste 41.000 de angajaţi şi este format din mai multe companii care administrează infrastructura feroviară și operează servicii de transport de călători și de transport de marfă. ÖBB transportă anual 459 milioane de pasageri și 115 milioane de tone de mărfuri, scrie economica.net.
Statul Român liberalizează piața
Același site îl citează pe ministrul Transporturilor, Lucian Șova, care a declarat în această lună că pregătește un ordin pentru liberalizarea transportului de călători pe calea ferată, conform celor convenite la nivel de Uniunea Europeană. „Începând de la 1 iulie 2019 vor găsi consumatorii români o ofertă mai largă de transport și pe calea ferată din partea și a altor operatori decât cei care sunt astăzi, fie că e vorba de compania națională și cei câțiva operatori privați”, a spus ministrul Transporturilor Lucian Șova, conform economica.net.
Posibila intrare pe această piaţă a unor operatori occidentali de anvergură ai unor state vestice – care beneficiază de susţineri puternice naţionale la nivel guvernamental şi comunitar – ar putea duce la scoaterea de pe piaţă a „celor mici” sau a celor de stat nesusţinuţi la nivel politic de către Bucureşti, atrage atenţia, într-o analiză de specialitate, Viorel Lucaci, inspector de stat la Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR), arată economica.net.
Citiți principiile noastre de moderare aici!