BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Gropi, denivelări şi supărări pe DN76

Gropi, denivelări şi supărări pe DN76

la 6 August 2014 09:33 Reactualizat la: 6 August 2014 09:52
6 August 2014 09:33 Reactualizat la: 6 August 2014 09:52
Asfaltul proaspăt turnat arată execrabil, după ce stratul de balast a cedat sub trafic. În iulie, JB avertiza asupra calităţii proaste a lucrării.
Scris de erdei - Asfaltul proaspăt turnat arată execrabil, după ce stratul de balast a cedat sub trafic. În iulie, JB avertiza asupra calităţii proaste a lucrării.

Trimite articolul

X

Jurnaliştii nu sunt ingineri, dar uneori pot observa când treaba este făcută de mântuială de către drumari. Este cazul redactorului JB care la mijlocul lunii iulie observa cum balastul stabilizat ce se aşterne pe DN76, între Oradea şi Sânmartin nu arată deloc aşa cum ar trebui. Într-o parte nisip moale, în alta pietriş, dincolo doar rocă spartă. Între timp, executantul CCCF Timişoara (SCT Grup) a aşternut şi primul strat de asfalt, ce a cedat sub trafic cu prima ocazie. Dovadă că balastul stabilizat nu a fost deloc… stabilizator. Marți, şeful de şantier încerca să dea vina pe proiectant pentru soluţia tehnică propusă, dar directorul Regionalei de Drumuri şi Poduri Cluj îl contrazice. Atât consultantul, cât şi Inspectoratul de Stat în Construcţii i-a impus executantului să refacă asfaltul ce nici nu a apucat să se răcească bine că a şi crăpat.

În urmă cu trei săptămâni, Jurnal Bihorean scria despre calitatea îndoielnică a balastului stabilizat aşternut între Oradea şi Sânmartin, pe DN76. Un balast stabilizat deloc omogen, ce prezenta în anumite locuri doar nisip, moale, umed, ce se mişca sub tălpi, iar în altele piatră spartă în exces. Între timp, cu muncitori aduşi de prin alte părţi ale ţării, executantul CCCF Timişoara (SCT Grup) a turnat primul strat de asfalt şi, aşa cum relatam săptămâna trecută, Inspectoratul de Stat în Construcţii a dispus deja remedierea problemelor majore pe care are asfaltul proaspăt turnat. Se circulă doar pe două benzi, pe un strat de asfalt ce prezintă deja denivelări şi chiar gropi, căscate deasupra acestui balast stabilizat ce nu a putut… stabiliza deloc primul strat de asfalt.

„Acest balast stabilizat are ciment în el. Aşa vine preparat din staţie. Este ultimul strat înainte de a pune asfaltul de legătură”, ne declara în urmă cu trei săptămâni directorul Regionalei de Drumuri şi Poduri Cluj, Eugen Cecan. Marti, între Oradea şi Sânmartin executantul lucra cu un nivelator şi pe lângă acesta câţiva muncitori dădeau la lopată, pentru a omogeniza balastul turnat în direcţia de mers dinspre Oradea spre Sânmartin. Muncitorii ne-au spus că balastul stabilizat pe care îl toarnă are doar nisip, pietriş şi piatră spartă. Aşadar, nici urmă de ciment…

Înjuraţi de şoferi

Tot marti, contactat telefonic, directorul Cecan se arăta încrezător că Search Corporation – consultantul constructorului – asigură calitatea lucrării. „Consultanţa a dat neconformitate şi trebuie executantul trebuie să refacă, pentru a fi conform proiectului. Pe 400 de metri trebuie să scoată tot. Nu face nimeni rabat”, ne-a declarat şeful DRDP Cluj, transmiţând că nu trebuie să intervină Inspectoratul de Stat în Construcţii pentru ca problemele să fie remediate.

Marti, şeful de echipă al muncitorilor de pe DN76 dintre Oradea şi Băi se arăta nemulţumit că şoferii ce trec pe acolo îi înjură zilnic. De asemenea, se arăta deranjat şi de articolele apărute în presă ce relatează felul în care se lucrează pe DN76. Iar problemele grave apărute în timp-record la asfaltul proaspăt turnat erau puse pe seama condiţiilor meteo şi a proiectului. „Această soluţie tehnică este foarte bună atunci când afară e uscat. Însă a plouat şi balastul a rămas umed. Noi doar executăm conform proiectului”, ne-a transmis omul venit din alte părţi ca să facă drumuri în Bihor, pasând pisica în curtea proiectantului. „Nu e adevărat. Ei (constructorul – n.r.) sunt de vină! Nu l-au compactat bine”, a venit reacţia directorului Cecan. Executantul spune că va repara problemele la asfaltul deja turnat atunci când va fi turnat deja asfaltul pe sensul unde ieri se arunca pietriş cu lopata, pentru omogenizarea stratului de balast. Şi, astfel, se va da drumul la circulaţie pe celelalte două benzi…

Problema banilor

Chiar dacă tronsonul pe care îl are de refăcut este Oradea – Dealul Bitiilor, CCCF Timişoara lucrează cu efective reduse, doar între Oradea şi Sânmartin. Atât şi nimic mai mult. Şi deşi pe DN76 se lucrează cu ţârâita, iar constructorii invocă lipsa fondurilor alocate de către beneficiar – Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale – directorul Cecan susţine că finanţarea există, iar constructorii chiar au primit un avans de 15%. DN76 se realizează prin fonduri europene – FEDR – cu contribuţia Guvernului României.

Trimite articolul

X
Taguri:
cccf timisoara ,
DN 76 ,
oradea - deva ,
oradea sanmartin
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    Bihon CSM Oradea

    CSM CSU Oradea va juca în preliminariile de calificare ale FIBA Basketball Champions League
    La fel ca și în sezonul precedent, echipa „leilor roșii” va lua startul în calificările FIBA Basketball Champions League, pentru a treia oară consecutiv și pentru a 6-a oară în istoria sa.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Cele patru pasaje noi ce urmează să fie construite în Oradea au constructori! Vezi cine sunt și când încep lucrările
    Consiliul Județean Bihor a finalizat procedura de licitație pentru desemnarea constructorilor care se vor ocupa de execuția a patru pasaje rutiere noi.

    Anunturi intreruperi energie electrica

    IEE perioada 23.06.2025 - 27.06.2025 - PL Salonta + PL Rural

    BIHON CAO

    Compania de Apă Oradea angajează!

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunţ public privind decizia etapei de încadrare

    România

    Votat! Se prelungește PNRR-ul. România poate atrage fonduri importante
    Parlamentul European a votat în favoarea prelungirii termenului pentru proiectele din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), oferind astfel României o șansă de a salva investiții majore.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Se înierbează linia de tramvai din Rogerius printr-un proiect finanțat prin bugetare participativă din 2022
    Printr-un proiect aprobat în cadrul programului de bugetare participativă, în această perioadă se execută lucrările de înierbare a căii de rulare în zona de vest din Oradea.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Secetă și temperaturi caniculare în Bihor. Vezi când începe valul de căldură
    Bihorul se confruntă cu o perioadă de secetă tot mai accentuată, în contextul în care temperaturile continuă să crească.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.