Tensiunile dintre OTL SA şi operatorii judeţeni de curse speciale cu licenţă de la Consiliul Judeţean trec graniţa politicului. Viorel Pop, director tehnic în OTL SA şi consilier judeţean liberal şi Csuzi Istvan, directorul OTL, udemerist ca şi coloratură politică, s-au aliat pentru a apăra interesele societăţii pe care o păstoresc, împotriva „lejerităţii” cu care Consiliul Judeţean acordă licenţele de transport pentru curse speciale care ajung şi pe teritoriul Oradiei.
Poziţia societăţii locale de transport în comun a fost tranşată la finalul săptămânii trecute, într-o conferinţă de presă. Asta la scurt timp după o şedinţă a Consiliului Judeţean în care Pop a protestat la iniţiativa deliberativului judeţean de a acorda licenţe de transport inclusiv pentru firme care folosesc staţia de la Colegiul „Emanuil Gojdu”.
„Plecarea din centru a curselor speciale nu este benefică nici pentru participanţii la trafic, nici pentru cetăţenii oraşului. La Parcul 1 Decembrie avem foarte multe curse care opresc în staţia de la Gojdu în jurul amiezii, peroanele acelea sunt ocupate de autobuzele OTL, care aduc şi lasă călători. Dacă la aceeaşi oră vine altă firmă şi pune autobuzul în staţie să aştepte călătorii, autobuzele noastre stau carosabil”, zice directorul tehnic al OTL.
Pe lângă deranjul din trafic, societatea e, evident, deranjată şi pentru că operatorii de curse speciale le fură clienţii. O persoană care vine cu o cursă specială din parcul industrial şi este lăsată la staţia cea mai apropiată de casă este un client în minus pentru OTL.
Avizul
Soluţia contra debandadei din transportul în comun este respectarea cerinţelor legale, crede directorul Csuzi. Asta înseamnă că orice operator care vrea o staţie în Oradea este obligat să ceară avizul OTL, firmă care e concesionarul tuturor staţiilor. „Folosirea staţiilor în absenţa unui aviz de la OTL nu este conformă cu legea”, spune acesta. Totuşi, în afara insistenţelor pentru conformarea la lege, firma nu prea poate face mare lucru. „OTL nu este nici organ de control, nu e nici organ punitiv”, zice Csuzi, cu adresă directă spre Poliţia Locală despre care zice că ajută OTL în această problemă, aplicând amenzi şoferilor de pe cursele speciale care folosesc fără bază legală staţiile din Oradea.
Totuşi, niciun trimis al Consiliului Local – proprietarul OTL SA, nu a înţeles că-i cazul să facă front comun pentru interesele societăţii. În aceste condiţii, afirmaţia directorului Csuzi din debutul conferinţei poate servi şi drept concluzie: „transportul public este un copil al nimănui şi nimeni nu-şi asumă răspunderea integrală pentru aceasta”.
Hai cu interesele OTL in Consiliu!
Citiți principiile noastre de moderare aici!