În lunile iulie şi august, cu o frecvenţă săptămânală – în fiecare miercuri vor ateriza la Oradea curse charter din direcţia Tel Aviv (Israel). Noutatea constă în schimbarea operatorului aerian, israelienii urmând să fie aduşi la Oradea de către Blue Air. Aceste curse charter spre Oradea fuseseră derulate din luna aprilie încoace de compania Air Bucharest.
Cursele sunt operate cu avioane Boeing 737, ce nu puteau ateriza la Oradea până anul trecut, când pista a fost modernizată şi lungită. Vor fi nouă curse dus-întors în lunile iulie şi august. În fiecare zi de miercuri, la ora 11.20, o aeronavă Blue Air va ateriza la Oradea din direcţia Tel Aviv, urmând ca doar peste o oră aceeaşi aeronavă să decoleze de la Oradea spre capitala Israelului. Aceste curse sunt destinate turiştilor evrei interesaţi de sejururi în zona Oradea.
Se aşteptă curse externe „pe bune”
Fosta administraţie judeţeană, condusă de Cornel Popa, a făcut eforturi pentru terminarea la timp a modernizării pistei aeroportuare – obiectiv realizate – precum şi pentru aducerea unor curse externe, dar şi a altor curse interne de pe Aeroportul Oradea.
În iarnă, directorul Blue Air, Gheorghe Răcaru, promitea din Băile Felix curse regulate directe Oradea – Torino, încă din acest an. Însă, din păcate, de la anunţul făcut la finalul lui ianuarie, Blue Air nu a făcut paşi concreţi pentru înfiinţarea acestui zbor extern de la Oradea. În acest an, administraţia Cornel Popa a purtat inclusiv discuţii oficiale cu reprezentanţii companiei daneze LCG Denmark – un holding interesat să dezvolte afaceri în Bihor care ar aduce, la pachet, zboruri externe de pe aerogara orădeană, operată de companiile aeriene partenere ale danezilor. Se aşteaptă ca discuţiile respective să capete o finalitate. De asemenea, fosta administraţie liberală de la Judeţ a purtat discuţii şi cu Ryanair, respectiv Air Serbia – companie achiziţionată de arabii de la Etihad Airways. În ciuda eforturilor încurajate de finalizarea investiţiei de pe aeroportul orădean, cu excepţia curselor charter Oradea – Tel Aviv rezervate exclusiv pasagerilor israelieni, nu a fost făcut niciun alt anunţ privind demararea unor curse regulate de la Oradea, altele decât clasica (şi scumpa) Oradea – Bucureşti, operată de Tarom.
Rămâne de văzut care vor fi demersurile făcute de noua administraţie judeţeană, condusă de trio-ul Pasztor – Mang – Bodea, reprezentanţii alianţei UDMR – PSD – ALDE. Mai important, marele public orădean aşteaptă să vadă în ce măsură primii paşi întreprinşi de predecesorii acestora vor fi concretizaţi de noua conducere a CJ Bihor, prin anunţarea primelor zboruri externe, dar şi extinderea curselor interne, de la Oradea. Deocamdată, aeroporturile rivale din Debreţin, Cluj şi Timişoara continuă să-şi diversifice destinaţiile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!