Construcţia contestatului drum expres pe care Primăria-l vrea între Podul Macio şi strada Bihorului afectează „până-n zece imobile, case şi anexe” şi mult mai multe terenuri proprietate privată, a anunţat, ieri primarul Ilie Bolojan. Un proiect de hotărâre cu această temă va intra vineri în Consiliul local, urmând ca luni să fie depus spre finanţare la fondul transfrontalier Ungaria-România.
Clarificări cu riveranii
„Vom avea discuţii şi cu riveranii să clarificăm proiectul, mai ales cu cei de pe Ecaterina Teodoroiu”, promite edilul şef. Conform declaraţiilor sale, însă, nu aceştia sunt vizaţi procedurile de expropriere. Lor li se adresează, însă, încercările primarului de a calma spiritele: „regimul de viteză pe acest drum va fi de 50 de km/h şi nu este destinat TIR-urilor sau transportului greu”.
Valoarea lucrării este evaluată la 9,5 – 10 milioane de euro fără TVA, plus costurile de expropriere. Lucrările ar putea începe în această toamnă şi sunt prevăzute să dureze doi ani.
Vin exproprierile!
De aprobarea finanţării proiectului depinde demararea exproprierilor şi a demolărilor care vin la pachet cu drumul expres. „Dacă va fi câştigat, trecem la exproprieri”, spune primarul, precizând că se aşteaptă ca orădenii afectaţi să nu primească vestea cu voie bună. Soluţia sa este să le vireze banii în conturi şi să aştepte procesele. „Este clar că vor fi astfel de probleme. Poate unii vor să stea în casele pe care le-au construit sau pe care le-au moştenit sau în care stau de 20 de ani. Dacă nu ne vom înţelege, virăm banii şi cei nemulţumiţi pot ataca în justiţie. Conform legii, se poate contesta numai suma, nu şi exproprierea”, declară primarul Bolojan.
Ce zice proiectul?!
Proiectul împarte drumul de 3,5 km în patru sectoare. Primul este cuprins între intersecţiile cu străzile Făcliei şi E. Teodoroiu, are lungimea de 1.475m şi ar fi un drum nou, trasat pe terenul din fundul grădinilor din zonă şi la baza Dealului Ciuperca, paralel cu partea stângă a căii ferate. Intersectia cu străzile Piatra Craiului, Gh. Doja şi L. Pasteur s-ar face prin pasaje superioare, cel peste strada Piatra Craiului ar avea lungimea de 30m iar peste străzile Gh. Doja şi Pasteur s-ar face un viaduct de 162,60m. Intersectia cu strada Adevărului este gândită la nivelul drumului.
Al doilea tronson, de 1.175m, este cuprins între str. Pasteur şi Ana Ipătescu şi respectă traseul actual al străzii Ecaterina Teodorescu, cu două benzi, trotuare şi parcări spre case, zice primarul.
Al treilea are 650m şi se va desfăşura în traversarea staţiei CFR, între străzile Ecaterina Teodoroiu şi Adevărului, presupunând dezafectarea unor linii de cale ferată. Al patrulea tronson este de 225 metri şi se află pe traseul străzii Adevărului, între un pod peste Pârâul Sălbatic şi intersecţia cu strada Teodor Nes. Intersecţia cu strada Bihorului şi Teodor Neş s-ar amenaja ca giratie cu trei braţe.
Cristina Ghilea
Citiți principiile noastre de moderare aici!