Astfel, artistul fotograf Teodor Radu Pantea va expune proiectul său cuprinzând 64 de reprezentări ale lui Isus Christos de pe troiţele din cele mai diverse zone ale României. Gândurile autorului pe acest subiect au fost postate pe site-ul http://teodorpantea.blogspot.ro încă din noiembrie 2011.
„Acest prototip de chip alungit, cu plete şi cu barba ascuţită sau despicată în două provine din surse unanim acceptate cum ar fi Giulgiul din Torino sau de pe pânza Veronicăi. Sunt aceste reprezentări, aceste şabloane, reale?? În arta Renaşterii, Michelangelo, adept înflăcărat al platonismului, l-a prezentat pe Isus în Judecata de Apoi din Capela Sixtină ca pe un tânăr fără barbă, lucru care a atras critica puternică a multor demnitari de la curtea papală”, scrie lector dr. Pantea pe blogul său.
Sfintele mahrame
După cum se ştie, în lumea creştină există trei reprezentări acceptate ale chipului lui Isus, niciuna nepictată de mână umană.
Giulgiul din Torino păstrează imaginea lui Isus după crucificare. În timp ce pânza de in a Veronicăi este cea cu care Isus şi-a şters sângele de pe faţă în timp ce îşi ducea Crucea pe Golgota. Ambele sunt reper pentru iconografia catolică, apuseană.
Iar pentru iconografia răsăriteană, ortodoxă, reper este sfânta mahramă pe care Isus şi-a imprimat chipul şi i-a trimis-o regelului Abgar al Edesei pentru a-l vindeca de lepră.
Citiți principiile noastre de moderare aici!