Cu 12 chioşcuri de presă ridicate de pe domeniului public, din cauza datoriilor la plata chiriei terenului şi impozitului, Primăria va organiza licitaţie publică deschisă, cu strigare, pentru ocuparea amplasamentelor rămase goale. Acesta este un soi de final al acţiunii în forţă demarate de Primărie în prima decadă a lunii trecute, acţiune care, printre altele, s-a simţit în oarecare măsură şi în vânzările de presă din Oradea.
Datorii
Prin 10 septembrie, Administraţia Imobiliară Oradea (AIO) se apuca de o acţiune fără precedent în Oradea: cu ajutorul utilajelor OTL, au ridicat chioşcurile de presă aparţinând societăţilor Network Press şi Press Point Distribution, şi le-au depozitat pe un teren din Rogerius, în apropiere de Orăşelul Copiilor. Cauza invocată a fost datoriile acumulate de firme în contul celor 12 chioşcuri. „Chiria le era restantă pe mai mult de două semestre, motiv suficient pentru rezilierea unilaterală a contractului, conform prevederilor acestuia”, spune Cristian Popescu, director adjunct al AIO. Suma datorată era atunci de 23.600 de lei. Aceasta nu este, aparent, mare, şi cu atât este mai greu de priceput efortul şi înverşunarea Primăriei de-a goli domeniul public de cele 12 chioşcuri.
Reprezentanţii proprietarilor acestor chioşcuri au tratat problema datoriilor de o manieră greu digerabilă pentru Municipalitate. „În mai i-am notificat despre datorie, în iunie le-am executat garanţia din contract iar în iulie eram pregătiţi să le ridicăm chioşcurile. Cu o zi înainte de a le ridica efectiv a venit un reprezentant de la Bucureşti care s-a angajat să plătească datoria pentru chirie, de 130 de milioane de lei vechi. Ulterior ne-au spus că au emis de la Bucureşti un ordin de plată pentru această sumă, dar acesta n-a ajuns niciodată la noi”, spune adjunctul AIO. Acesta zice că, la promisiunea plăţii, ridicarea chioşcurilor s-a contramandat.
Ulterior, comunicarea cu distribuitorii de presă s-a suspendat, spune Popescu. „În august am mai avut noi discuţii dar după o vreme nu mi-au mai ridicat telefonul. Când le-am trimis, din nou, notificare că le vom ridica au încercat aceeaşi poveste cu ordinul de plată dar nu a mai mers. Pe 10 septembrie a fost programată ridicarea chioşcurilor”, mai spune Cristian Popescu. N-a mai contat, se pare, că firma a început să plătească chiria pe teren, pe la finele lui august. Pe 8 septembrie a intrat la AIO un ordin de plată pentru suma de 9.108 lei şi în numerar s-a achitat 1.700 de lei. Firmele mai au de achitat acum un impozit de 822 de lei şi factura serviciilor de ridicare şi depozitare, de 7.500 lei, emisă de OTL SA.
Licitaţie
Între timp, AIO şi-a trecut prin Consiliul Local un proiect de hotărâre referitor la amplasarea a 12 chioşcuri de presă în tot atâtea locaţii din Oradea. „Urmează să se stabilească locaţiile acestora prin dispoziţie de primar. Nu vor fi neapărat identice cu cele dinainte”, spune directorul adjunct al AIO.
Popescu precizează că proprietarii chioşurilor ridicate nu mai pot participa la licitaţie, din cauza prevederii legale care îngrădeşte accesul celor cu datorii la bugetele locale şi de stat. Asta chiar dacă au investit în chioşcuri verzi, „italiene”, după pretenţiile administraţiei Bolojan. Asta teoretic. Practic, însă, firma Press Point Distribution s-a reorganizat, între timp, în Press Point Retail, firmă nouă şi fără datorii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!